Gå til innhold

Elendig form. Flere med slike symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kommet hjem fra legevakten - mer forvirret enn da jeg dro dit. Er i uke 32+1. Har de siste dagene hatt diaré og vært slapp/trøtt. Dro på jobb i dag, og på vei hjem fikk jeg anfall av kaldsvetting og svimmelhet. Kastet opp noe voldsomt så fort jeg kom hjem. Dette,i kombinasjon med vondt i ansiktsets høyre del (rundt øyet,i kinnet og musklaturen) gjorde at samboeren min og jeg ringte legevakt. Fikk straks time. Kom til en turnuslege som tok blodtrykk og sjekket urinprøve. Bra begge deler,heldigvis. Kjente på magen og sa han trodde barnet lå i sideleie og synes det var fint jeg kjente liv. Ble så sendt hjem igjen. Føler meg fortsatt uvel,ør og rar. Synes kanskje de burde sjekket hjertelyd og tatt noen blodprøver? Jeg vet ikke... Klarer bare ikke slå meg til ro med at dette er normal tilstand... Noen som har opplevd liknende og fått bedre undersøkelse og/eller svar fra sin lege eller jordmor? Bør jeg oppsøke fastlege i morgen og be om blodprøver e.l, eller er jeg bare litt småhysterisk? :-) (ps. Tar jerntilskudd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt du burde oppsøke fastlegen imorgen! Da blir du nok videresendt til UL, slik at de får sjekket at alt er bra. Jeg opplevde noe lignende forrige svangerskap og fikk umiddelbart UL, fikk beskjed at de aldri tar lett på uvelhet i svangerskap - de sjekker det heller én gang for mye.

Med meg den gangen viste det seg at jeg bare var for stresset, ble sykemeldt ut svangerskaoet med beskjed om å ta det helt med ro. Jeg haddde løs mage, var utrolig slapp og svimmel (besvimte) og hadde mye kraftige kynnere. Det var en god følelse å komme til sykehuset og se at alt var bra med den lille.

Ta ingen sjanser og ikke tenk at du er hysterisk, det er dyrebart liv du bærer på og det skal tas på alvor :-)

Skrevet

Ja, ring fastlegen i morgen!!! Det hørtes ikke bra ut.

Men det kan godt skyldes stress ja. Det er nok fint med babyen:)

Skrevet

Jeg ville ringt fødeavdelinga om du ikke blir bedre utover kvelden. Det er der ekspertisen finnes.

Skrevet

Jeg ville kontaktet fastlegen for å finne ut hva dette er. Selv opplever jeg det som at jeg som person blir glemt av legen så lenge jeg er gravid. Jeg er sikker på at jeg kunne ha kommet til legen med brukket ben og blitt sendt hjem igjen så fort han hadde fått sjekket at babyen har det bra. Virker som den gravides "normale" helse og kropp blir glemt så fort det flytter en leie boer inn.

Skrevet

Takk for gode råd og innspill! Har vært hos fastlegen idag. Tok seg god tid til å lytte til både babyen og meg og tok div prøver. Det så heldigvis bra ut m oss begge,men hun ville sykemelde meg helt fordi de to anfallene i går trolig skyldes stress i jobbsammenheng. Jeg vil helst jobbe,men innser at jeg må begrense meg nå. Har en lederstilling,men har etter samtale med lege og jobben nå kommet frem til at jeg bare skal jobbe noen få timer per dag frem til perm-start og at jeg sier fra meg ansvaret i stillingen min disse to siste ukene. Det føles greit og litt befriende,selvom jeg helst ville jobbet. Har tilbragt store deler av dagen idag på sofaen m radio og bok,og vasket og hengt opp bittesmå nye babyklær i størrelse 56. Er koselig syn!! Nå er det bare å ruge i vei og telle ned... Snart starter en ny tilværelse!

Skrevet

Jeg hører til Fredrikstad sykehus og under ordinær UL fikk vi beskjed om at hvis vi var usikkre på noe ang. graviditeten så skulle vi ringe føden IKKE legevakt eller fastlegen. Vi fikk utdelt et koordinator nr. som vi kunne bruke hele døgnet.

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg, og legen på legevakta tok og sjekket hjertelyden til babyen og heldigvis gikk alt bare bra. Tok det opp med fastlegen etter råd fra legevakta dagen etterpå, der ble jeg nærmest oppfattet som en "hysterisk" gravid kvinne og fikk fortalt at dette var normalt? mærkelig lege dette da skal det nå sies.. Jordmor var mildt sakt sjokkert og det var neimen jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...