Gå til innhold

hva må til for å ordne pass til minstene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gift. Hva må jeg ha med for å ordne pass til jenta på 2 og gutten på 6? Må mann og barn være med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På norske konsulater i utlandet må hvertfall mor, far og barn være med.

Skrevet

Mann og barn må være med. Eller hvertfall en fullmakt fra mannen om han ikke er med.

Skrevet

Hvor detaljert må den fullmakten være, da? med kopi av ID og det hele?

Og så fødselsattest og hvor mange bilder...?

Skrevet

Du finner skjema på politi.no - søknadsskjema og fullmaksskjema som mannen kan fylle ut. Ta med passet hans og passet ditt i tillegg. Fødselsattester på barna, begge barna må være med, godkjente passbilder og penger.

Skrevet

Både du og mannen din må signere på skjema, men du trenger ikke bilde med. Alt går digitalt nå så de tar bildene på politistasjonen.

Skrevet

Jo, må ha med bilde til de minste. Er ikke lett å få en på 6 mnd og en 2 åring til å ta bilde i de boksene - voksne trenger ikke bilde.

Skrevet

Sorry - 6 år ja, h*n trenger ikke bilde, men ville nok tatt med til 2åringen.

Skrevet

Muligens det er forskjellig praksis rundt om i landet. Her måtte ikke vår 2-åring ha med bilde. De tok bilde med den "boksen", og de sa ikke noe om at dette ikke var vanlig med småe barn.

Skrevet

Du forhåndsutfyller søknaden på nett og skriver den ut. Den av dere foreldrene som ikke skal være med skriver under på fullmakten som følger med. Og så må dere ha med fødselsattest og legitimasjon for begge foreldre. Du kan ta med bilde på forhånd, men det er ikke nødvendig.

Skrevet

Der jeg jobbet så vi helst at de minste hadde med bilde iallefall. De boksene er ikke laget for de minste, og det er ikke bare lett å få tatt et bilde som oppfyller alle kravene.

Men du vet selv om du får barnet til å sitte pent eller ei (",) Jeg ville uansett tatt med, alltids kjekt å ha et fint bilde å ha i lommeboka, og slippe å reise et annet sted for å ta bilde hvis det ikke går...

Men ja, det er riktig de kan ta det hos politiet og - hvis barnet samarbeider (",)

Skrevet

Muligens jeg har veldig samarbeidsvillige barn da - hehe

*ønske*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...