Gjest Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Vi er gift. Hva må jeg ha med for å ordne pass til jenta på 2 og gutten på 6? Må mann og barn være med?
Patetica fåkksi Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 På norske konsulater i utlandet må hvertfall mor, far og barn være med.
~sjiraff~ Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Mann og barn må være med. Eller hvertfall en fullmakt fra mannen om han ikke er med.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Hvor detaljert må den fullmakten være, da? med kopi av ID og det hele? Og så fødselsattest og hvor mange bilder...?
Gjest Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Du finner skjema på politi.no - søknadsskjema og fullmaksskjema som mannen kan fylle ut. Ta med passet hans og passet ditt i tillegg. Fødselsattester på barna, begge barna må være med, godkjente passbilder og penger.
Spanskeflua Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Både du og mannen din må signere på skjema, men du trenger ikke bilde med. Alt går digitalt nå så de tar bildene på politistasjonen.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jo, må ha med bilde til de minste. Er ikke lett å få en på 6 mnd og en 2 åring til å ta bilde i de boksene - voksne trenger ikke bilde.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Sorry - 6 år ja, h*n trenger ikke bilde, men ville nok tatt med til 2åringen.
Spanskeflua Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Muligens det er forskjellig praksis rundt om i landet. Her måtte ikke vår 2-åring ha med bilde. De tok bilde med den "boksen", og de sa ikke noe om at dette ikke var vanlig med småe barn.
Lemonia Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Du forhåndsutfyller søknaden på nett og skriver den ut. Den av dere foreldrene som ikke skal være med skriver under på fullmakten som følger med. Og så må dere ha med fødselsattest og legitimasjon for begge foreldre. Du kan ta med bilde på forhånd, men det er ikke nødvendig.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Der jeg jobbet så vi helst at de minste hadde med bilde iallefall. De boksene er ikke laget for de minste, og det er ikke bare lett å få tatt et bilde som oppfyller alle kravene. Men du vet selv om du får barnet til å sitte pent eller ei (",) Jeg ville uansett tatt med, alltids kjekt å ha et fint bilde å ha i lommeboka, og slippe å reise et annet sted for å ta bilde hvis det ikke går... Men ja, det er riktig de kan ta det hos politiet og - hvis barnet samarbeider (",)
Spanskeflua Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Muligens jeg har veldig samarbeidsvillige barn da - hehe *ønske*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå