Patetica fåkksi Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 -la meg utdype. Vi er ikke spesielt kristne, for å si det pent. Nå har det seg slik at det finnes tre åpne barnehager i denne vakre byen. To av dem drives av kirker. Spiller det noen stor rolle, egentlig? Må jeg ringe først og si at vi kommer, eller kan vi bare brase gjennom døra liksom?
Gjest sug lut Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Ingen fare. Tvert imot kan hun få med seg endel som er sørgelig forsømt ellers, sånn kulturelt sett. Bare å dukke opp, men jeg ringte på forhånd for å høre om opplegget, bare for å vite når det var sangstund og spising og sånn, siden det er kos å få med seg, og om jeg måtte ha med drikke til meg (nei, fikk kaffe i de 25 kronene det kosta pr gang).
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 neida unger er unger, de har det som regel goey med aa stjele leker fra hverandre enten foreldrene er kristne eller ei. lekegruppen vi gaar paa er drevet av kristne og de er da hyggelige folk. jeg ville trodd at du bare kan dukke opp . Det blir sikkert koselig
Anne-B. Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Det tror jeg absolutt at det ikke er. Vi er heller ikke spesielt kristne, ikke i det hele tatt, faktisk, men syns det er viktig at unga får vite hva det dreier seg om likevel. I norsk sammenheng er det jo snakk om stor kulturarv som er tuftet på kristendom og kristne verdier. Så her blir det litt Jesusprat av og til. Jeg sang til og med Gammel Mariavise på senga til dem i kveld. Det er vel neppe snakk om noen særlig med misjonering i barnehagen heller, går jeg ut fra. Jeg hadde tatt en telefon først, for litt info.
Patetica fåkksi Skrevet 6. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2010 Jeg har funnet ut at jeg er sosialt tilbakestående, hvertfall i norske sammenhenger. F.eks når jeg går inn på en buss, noe jeg må i morgen for å reise til en av disse barnehagene, sier jeg da hvor jeg skal? Det gjør man ikke der jeg kommer fra, nemlig. Lokalbusser altså. Der koster alle reisene det samme uansett og du bare legger pengene på den plasttallerknen foran sjåføren. Er en åpen barnehage en barnehage som egentlig alltid er der, full av barn, bare at den noen dager i uken til visse tider er åpen for alle? Må jeg ha med tøfler og termos? Spaniakurs gis nårsomhelst som takk for mine klovnete spørsmål.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 ja, på bussen må du si hvor du skal, med mindre du reiser innad i oslo. åpen barnehage er typisk på helsestasjoner eller i kirker. og er normalt sett stengt men holder åpent innimellom for å sosialisere barn uten barnehage og deres hjemmeværende foreldre. tøfler er en smule overdrivet og ha med seg. sokkelessen funker fint. og kaffe har vi alltid fått i de jeg har vært i. men det er kanskje bedre og ha med seg en termos for mye en ene for lite
Gjest sug lut Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hæh, jeg har aldri hørt om sånn åpen barnehage som lammis. Min var bare det, åpen barnehage som er åpen alltid, altså ikke noen som gikk der fast og hver dag? Man kunne vel komme fra ni og så når man ville, så spiste vi i etter sangstund kl elleve og ellers leika unga med oss eller hverandre, mens vi kunne være amøbe med kaffekopp eller prate om vi fant noen hyggelige. Så noen dager var det mange der, andre dager ikke fullt så mange. Noen gikk en gang i blant, noen hadde faste dager (som oss, de dagene det passa var liksom alltid de samme) og noen gikk hver dag. Så var det litt ekstra noen ganger i året, julepyntdager og sånn, men det var veldig avslappa og lowkey likevel.
Gjest sug lut Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jeg anbefaler innesko til begge, forresten, og det med termos bør du høre om. Husk mat til alle som spiser.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 hehe... artig. her har de enten åpen 1 eller 2 dager i uken bare. etter som hvilken åpen barnehage det er. kanskje pa te ti ca burde se opp for lokale forskjeller
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Idiotisk å menge seg med kristne? Næss, det blir vel litt som å gå på museum. Kan være ganske så interessant det.
Miss Misantrop Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 SVARET ER JA. Det lokkes med bibelboller og Jesus elsker alle barna og før du vet ordet av det har du barn som tror de kan gå på vannet og bringe gullfisk tilbake til liv. Hvis du mener at religion er roten til alt ondt ville jeg ha introdusert det senere i livet, da de kan ta et reelt valg og ikke bli indokturert fra starten av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå