eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Ble oppringt av bhg i dag, vesla hadde kanskje vannkopper sa de. Hun har 38 i feber, og har 5 bittesmå røde prikker på ryggen, og 4 stk på magen men disse er det bare så vidt jeg se. Hun har en knøttliten bitteliten kviselignende sak ved ene øret. Men de har ikke endret seg siden jeg hentet ho i 12 tia.......... Kan det være vannkopper da da? Skal ikke de forandre seg i løpet av timer da? Det er jo bare små røde prikker, de har ikke blitt noe veskefylt eller noe, dessuten så er de jo så små at jeg tror de kanskje ikke er vannkopper.... Kan det hende det blir bare med dette? Eller vil de UANSETT forandre seg hvis det ER vannkopper??
~sjiraff~ Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Vi har nettopp hatt vannkopper i hus og det tok meg noen dager fra prikkene kom til seg var sikker på at det var vannkopper. Har det gått vannkopper i bhg hos dere i så fall er det nok det det er. Lykke til. Om du bor i ski området har jeg en ubrukt hvitvask tilovers )
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Oi.... noen dager ja.... hmmm jeg mener å ha lest at man ser forandringer i løpet av noen timer.... men jeg tar kanskje feil, blander med noe annet... Ski blir litt langt for å hente hvitvask, men takk som byr. Jeg har en flaske selv, for det har gått en tid i bhg nå.....
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Storebror hadde 12 vannkoppelignende saker på ryggen om kvelden. Morgenen etterpå var antallet fordoblet, og senere samme dag ble de væskefylte. Hvis det ER vannkopper, skal de væske seg.
Ranveig R Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Begge ungane våre begynte med nokre få, små, raude prikkar som kunne vere "kva som helst". Først dagen etter første prikk blei dei større og vi skjønte kva det var. Prikkane skal bli til blemmer, om det er vannkoppar.
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 6. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2010 Hmmmm, når ho la seg hadde ho 38,5. Klaget over øreverk og vondt i magen. Etter at ho sovna var det 9 prikker på ryggen, mot 5 tidligere. Noen ser ut som ørsmå mini mini kviser..... Men nå var hun oppe og tisset, og når jeg løfta opp natt trøya synes jeg at prikkene var borte....hmmmm, fikk ikke sett s godt for hun vrei seg unna, pluss at hun hadde "skrukkete laken" merker på ryggen.... Nei det er kanskje ikke vannkopper da...... Rart...
Ranveig R Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Du finn vel ut av det i løpet av morgondagen tenker eg. Guten vår hadde ikkje redusert allmenntilstand, var like våken og opplagt som vanleg, ingen feber eller andre plager enn litt kløe. Lillesøster hadde litt feber og sov mykje. I følge legen vår er det meir vanleg å IKKJE få feber i forbindelse med vannkoppar enn det er å FÅ feber.
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 7. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2010 Ja da er det vel liten tvil om at det er vannkopper. Tror jeg....jhehe Men de er veldig veldig små da, når jeg søker på nett og ser bilder av barn med vannkpopper ser de so store ut...... Snuppa er i full vigør, og er iverhodet ikke preget av dette på noen annen måte enn at det klør i rompa, da hun har en ved åpningen der. Men kan jeg forvente at alle de bittesmå lyyyyyyserøde prikkene, som man nesten må lege godviljen til for å si at det ER vannkopper, vil de utvikle seg til mer ordentlige vannkopper, eller er det mulig at de bare forsvinner og det heile "koker vekk i kålen" på sett og vis??
PAVEEL Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Haha, nesten artig dette. Jeg fikk også tlf fra bhg i dag om at maxi muligens har fått vannkopper, har 4 prikker på ryggen. Ikke sett noen flere ennå her heller. Blir spennende å se om det er det el ikke, like greit å få det nå egentlig.
Gjest mphs Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Hos oss er det kun eldste som har hatt dette av ungene og hun hadde en litt stor prikk i oannen i 3-4 dager før hun plutselig fikk veldig mange over alt. Den i pannen var den som ble størst og har gitt ett varig arr i pannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå