Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Kan dere ikke skrive på bokmål eller nynorsk? Det er helt umulig å få noe fornuft ut av kråkemålet deres. Dialekt er IKKE godkjent skriftspråk i Norge. På forhånd takk!
OsloMor Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Bieffekten av Facebook ol. og sms-bruk, antar jeg. Muntlig skriftspråk, litt fascinerende også, og det er slett ikke bare folk med obskure dialekter som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Ha ha, dialekttullinger :-D Har forøvrig tenkt tanken selv.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Bruker å skrive på bokmål, men kun til ære for så hyggelige kjærringe som dåkker så skal æ skrive på dialækt. Det finnes ikke nån lov i det landet hær om kordan folk skal skrive, det e helt og holdent opp til kvær eneklt person. Men du får slite det med hælsa, vær så snill!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Næi kor i huin.. E skjønna kje en dritt av dæ du skriv dett rævskræv.. Hehe,næida.. Men ærlig talt, er helt enig med HI jeg. Synes det er en smule irriterende med folk som skriver på dialekt, disse innleggene gidder jeg ikke å lese engang.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Syns itj d e nå irritterandes æ. Itjnå problem, rætt å slætt. =)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Æ svarte før dæ, og æ kjønne knapt det du skriv og Æ bruke også skrive på bokmål, men når HI oppføre sæ som ei ekte fettkjærring så får ho værsågog ha det så godt What goes around comes around, men e væl ikke nåkka alle skjønne.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Det er faktisk en lov der det står at alle offentlige dokumenter og skrifter skal stå på et av skriftspråkene, som er bokmål og nynorsk. Man ser ikke aviser der det står "Nei, ka farsken! Ennu ei trafikkuløkke på den hærr glattisn!" Dette på tross av at de fleste som leser lokalavisa fatter hva det dreier seg om.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Typisk nordlendinger å skulle skrive på dialekt. De vet sikkert ikke bedre! Stakkars bygdetullinger
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Det hær e ikke ei avis, eller et offentlig dokument.. Det e et forum på internett kjære dæ. At du ikke forsåt e jo helt og holdent ditt eget problem
Dunder Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 helt eni. veldi irriterene. jæj åsså håpper åver sånne innlegg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Skriv faktisk akkurat sånn som æ har tænkt æ sjø!! Så får heller HI å ainner som irritere sæ, la vær å læs innlæggan mine!!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 E du fette sprengt 19:06? Koffer i all verden skal vi ta hensyn til et toillhau som dæ? Med ei så stygg holdning som den du har så fortjæne du ikke bedre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Man blir ikke akkurat skadelidanes av det Dunder
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 næi, hærremin, koffår må vi på død å liv skriv på bokmål da? dåkker skjønne jo ka som står der, bare for å vær vanskeli herre..... la folk få utrykk sæ sånn som dæm vil:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 19.07 her, og jeg er nordlending. Jeg forstår vel at man skriver på bokmål/nynorsk selv om jeg er unnfanget og oppvokst lengre nord enn deg. Og jeg forstår godt hva folk skriver, selv om det står på diverse dialekter, så det er ikke det det står på. Det som er årsaken til at folk reagerer, er at det rett og slett ser idiotisk ut å skrive på måten man taler. Du ser ikke folk fra USA som skriver "Its gudd tu bi håom". Det er latskap og idioti å skrive likt talemålet, og man lærer fra dagen man rabler ned sitt føste ord hvordan ting skrives. Og det er ikke på dialekt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 Det virker litt sært ikke å være istand til å bruke et av skriftspråkene vi faktisk har her i landet.
Tigerpote Skrevet 6. april 2010 #19 Skrevet 6. april 2010 Huff ja, dialektskriving og ord del ing er et tragisk fenomen. Det radbrekker det norske språk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #20 Skrevet 6. april 2010 Selvfølgelig e man istand, men når HI og samtlige hær e så jævlig frekk så e det vilja det går på. Kun til æra for søte snille HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #21 Skrevet 6. april 2010 Det er jo en smule umodent å insistere på å skrive dialekt (altså konstruere sitt eget skriftspråk) på trass. Voks opp litt kanskje? HAr stor omgangskrets i Stavanger. I samme vennegjeng skriver de isje, ische og ikje. Samme ordet, samme uttale samme betydning men ikke enighet om hvordan man skal stave det på sitt konstruerte skriftspråk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #22 Skrevet 6. april 2010 Jæj vil osså skrive sånn såm jæj snakker. Selv om jæj bare er en kjedelig østlending. Her etter er ska jæj skrive d som jæj tenker d. Og jæj ska åsså dele ord helt som jæj vil. Selv om D da vil høres ut som no helt annet enn sånn jæj sier d.
Gjøkeredet③ Skrevet 6. april 2010 #23 Skrevet 6. april 2010 Det jeg lurer på er; hvorfor er det som regel de som hører hjemme i midtnorge og nordover som skriver på dialekt? Er liksom ikke så mange rogalendinger, hordalendinger, sørlendinger, telemarkinger osv som skriver på dialekt? Eller er det kanskje det? Bare et spørsmål, no offence!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #24 Skrevet 6. april 2010 nettåpp! vi østlenninger burde åsså skrive sånn så ser alle at de ær sjikli tæit. De ær jo ingen såm snakker nøiakti sånn såm di skriver, men ikke alle har behov får å vise frem sitt muntlige språk hele tia.
Lemonia Skrevet 6. april 2010 #25 Skrevet 6. april 2010 Ikke alle nordlendinger skriver på dialekt. Jeg er nordlending og gjør ikke det, nettopp fordi jeg selv synes det er irriterende å lese. Det er jo uansett ikke verre enn at man hopper over innlegg man ikke vil lese, i stedet for å henge ut enkeltpersoner på anonymforum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå