Gå til innhold

Tips ang denne kvalmen og hodepinen? PLEASE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er uke 15+2 og drømte om at det verste skulle ha gitt seg nå!

Den gang ei - går uforutsigbart opp og ned.

Tar Marzin og paracet innimellom , men syntes det blir litt mye til tider.

Har prøvd ingefær - men,det var ikke noe for meg!

Hva har hjulpet deg? Og når begynte du "å bli deg selv" igjen?

Nå er det stort sett enten jobb el heimen - blir lite av begge deler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har desverre ingen tips mot hodepine, men har selv vert veldig plaget med kvalme.

jeg fikk akupungtur armbånd av en venninne som har hjelpt noe helt utrolig mot kvalmen! jeg hadde INGEN tro på dette på forhånd, og ble veldig positivt overrasket! :D

de kan kjøpes på apoteket! (www.sea-band.com)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er selv mye plaget med hodepine og jeg vet dessverre ikke hva som kan hjelpe :-( Annet enn å forsøke å ta det litt med ro, få litt frisk luft og drikke vann. Selv er jeg nødt til å ty til Paracet enkelte dager, men jeg prøver jo å unngå det.

Angående kvalmen; hva slags form av ingefær er det du har prøvd? For det finnes som tabletter som ikke smaker noe. Jeg ble bare kvalm når jeg ikke hadde spist på en stund, så så lenge jeg hadde et kjøleskap innen rekkevidde gikk det fint, hehe.

Skrevet

tror jeg har prøvd det meste mot kvalmen...denne gangen er det eneste som har hjulpet å spise veldig jevnt og få nok hvile. Kvalmen har på ingen måte forsvunnet, men særlig i starten hjalp det å spise ofte. I mitt første svangerskap ble jeg kvitt kvalmen ca. uke 18...I dette svangerskapet har kvalmen aldri helt forsvunnet. Er nå i uke 34... Det har blitt bedre, men er fortsatt en del kvalm... er kanskje ikke det du vil høre, men det er jo de færreste forunt da. gir seg nok snart skal du

se:-)

Jeg har prøvd akupressur armbåndene (de hjalp ikke meg, men vet at noen har god effekt), akupunktur (mye det samme), ingefær (orker ikke lukten av det lenger..), kjeks om morgenen (kommer iallfall i gang med dagen). På det verste har jeg tatt afipran (reseptbelagt kvalmestillende medisin) og nå prøver jeg phenargan (egentlig et antihistamin, men har god effekt not kvalme og brekninger hos enkelte). Postafen hjelper også en del, men er nok lurt å rådføre seg med legen først. Spørs jo hvor ille du synes det er da, men om det er veldig ille er det kanskje lurt å ta en prat med legen din?

Håper det gir seg snart og at resten av svangerskapet blir kvalmefritt og fint:-)

Skrevet

Takk for svar jenter!

I første svangerskap lagde jeg te på fersk ingefær og spiste litt av det - men syntes det var pyton.

Har prøvd så vidt tabletter, men syntes ikke det var så effektivt - da virker Marzin bedre for meg.

Det er også en type reisesyketablett.

Jeg har allergier så Polaramin alergitab har jeg liggende, men de blir jeg så himla trøtt av! Har kun tatt en så langt. Phenargan har samme effekt for meg.

Sover godt om natten og sovner sittende i sofa'n to timer etter jeg har stått opp. HÅpløst - + at jeg føler meg trøtt og sliten konstant med de i kroppen!

Aerius er topp og gleder meg når jeg kan ta de igjen!

Er uansett gald for svar og intr å høre hvordan andre har det! Neste mål er nå uke 18 - og håp om at da funker alt igjen=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...