Gå til innhold

Har dere brukt antibiotika under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist UVI, og er litt skeptisk til å ta antibiotika.. Er det noe jeg bør være bekymret for eller forsiktig med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en kur uka før påske. UVI...

Jeg fikk en kur på en pille dagen i 7 dager. Legen sa til meg at det var enkelte typer som var mer egnet for gravide og ta, så jeg fikk en jeg ikke har hørt om en gang. trio ett eller annet.

Den var svært effektiv, og jeg fikk ikke vondt i magen av den, som jeg pleier på av antibiotika...

Skrevet

Ja jeg har brukt en tredagers kur med selexid mot UVI, og det gikk helt fint. Merket ikke noe forandring i lillegutts oppførsel, og jeg vet at medisinen er brukt av gravide i mange mange år. Du må opplyse til legen din at du er gravid (dersom legen ikke allerede vet det da), så får du en gravid-vennlig medisin.

Skrevet

Det er helt trygt å ta antibiotika når man er gravid. Det er ikke bra å gå med en infeksjon i kroppen, så fordelene er større en ulempene. Jeg har også hatt uvi og måtte på 2 kurer fordi Selexid ikke tok knekken på det. Bare dobbeltsjekk på apotek at den kan brukes til gravide når du henter medisinen din - jeg har oppdaget at leger noen ganger glemmer at pasienten de skriver ut til er gravid.

Skrevet

Ja går på det nå pga infektsjon i tann under en plombe!

De har antipiotika som er helt trygge og er godt utprøvde på gravide og ammende, ingen fare å ta det!

Skrevet

Jeg er på min 14 (!) antibiotikakur siden oktober pga en UVI som er resistent mot det meste (er i uke 35 nå). Er nå satt på en ny type kalt Kerflex (krysser fingrene for at dette funker) da jeg bakteriene er immune mot Selexid, Furadantin osv... Har spist entibiotika mer eller mindre sammenhengende siden UVI'en først ble oppdaget. Får tett oppfølging fra fastlege og sykehus, så er ikke bekymret. Jenta i magen har det helt supert, vokser godt og herjer rundt. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt. Legene er veldig restriktive med hva de gir deg når du er gravid, så jeg ville ikke vært engstelig. Å gå med en infeksjon i kroppen når du er gravid kan derimot være litt risky med tanke på for tidlig fødsel.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...