Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Evt på et sted som heter Sousse? og hotel Blue Star Marhaba Royal Salem Beach. Hvordan var det der?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Har vært i Sousse, men bodde på et annet hotell.. Trivelig by og stranda var OK. Var ingen aktiviteter der (på sranda altså), ikke da vi var der iallefall.. Om dere kan være med på turen til Sahara anbefales denne (kan bli litt mye kjøring om man reiser med små barn da..)
Lulu♀♂♀ Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Vi har vært i Sousse i fjor sommer, men da bodde vi i en villa ved stranda. Det er verdig fint i Sousse generelt.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2010 Når på året var dere der? Hvordan er varmen?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Vi var der i juni. Temperaturen var stortsett rundt 30grader tror jeg.. Men det var stortsett litt vind, så var ganske behagelig. Bla. Startour har værstatistikk til reisemålene. Sjekk der, da kan du få et inntrykk av hvordan temperaturene bruker å være....
Gjest irismor Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Var i Sousse i 2004 husker ikke navnet på hotellet, men ikke 10 ville hester kunne fått dratt meg dit igjen.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2010 "Irismor" Var det værre enn i Tyrkia? Jeg synes Tyrkia er bra når man kan slippe å reise utenfor hotellet, hos nazar med all inclusive.
Ajam Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Vi var også i sousse for noen år siden. Reiste med startour Husker ikke hotellet, men vibodde på ett 4 stjerners. Standaren er ganske høy der, så det var meget luksuriøst. Likte stedet veldig godt. (bortsett fra masete selgere, som finnes overalt) Vi kjøpte oss ett døgns utflukt. Da dro vi innom mange spennende steder som bla el jem, matmatafjellene og endte opp på ett hotell langt ute i ørken. Tidlig neste morgen fikk vi utdelt hver vår kamel. Vi red innover i ørken og fikk oppleve en helt fantastiske soloppgang. Vi var der i slutten av juli, sykt varmt..
Gjest irismor Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Har aldri vært i Tyrkia. Men opplevde mye rart i Tunisia. Jeg kunne ikke gå alene, for da ble man antastet av gifteklare menn (i alle aldre), til og med på hotellet av ansatte i resepsjonen. Synes ikke tunisiere er et høflig folkefær. Første guiden gjorde når vi kom ombord i bussen var å mase om driks, for han skulle gifte seg og det var dyrt. Fikk ikke fem øre av oss. Jeg kunne ikke gå på alle kafeer eller resturanter, bare enkelte "vestlige" kafeer og resturanter som var tillatt for kvinner. I medinaen så ble man ropt skjelsord etter hvis man tittet på en vare og så valgte å ikke kjøpe den. Når vi var ute og spiste så var det jeg som tok meg av bestillingen, men ikke tale om at kelnerene tok i mot ordre fra en kvinne. Så da måtte gubben til pers med sin Petter Solberg engelsk ;-) Vi spiste mye rart som vi overhodet aldri hadde bestilt =0) Været var flott da :-), vi var der i september mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå