Gå til innhold

vert på vekstestimering i dag...hm...hvor korekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin den 17 aprill målte baby til 3,5 kg..og litt større i hodet en gjennomsnittet....men har hørt rykter om at de kan bomme kraftig..noen som har erfaring med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan godt bomme med noen få 100 gram, (med meg bomma de med 600 gram) men jeg tror ikke det er hver gang da:) Setter 5 kroner på at du får en baby i ca gjennomsnittsstørrelse:)

Skrevet

De kan treffe bra, men de kan også bomme en del. På UL i går fikk jeg beskjed om at de hadde en feilmargin på +/- 10%. En vekstestimering av jenta mi 2 dager før hun ble født traff veldig bra, med en bom på 6 gram. Men hos venninna mi bommet de med 500 gram to dager før fødselen.

Skrevet

Hørte nettopp om en som ble estimert til ca 3500 gram, og ut kom en svær klump på nesten 4500 gram og 55 cm! De kan med andre ord ta ganske feil, men håper ikke dette skjer så ofte.

Skrevet

ja jeg bare lurte for har hørt så mye løye der...men med første mann så sa de en dag før han kom ut at han var 4400 ,og det stemte akuratt...

derfor syns jeg det var så rart at så mange sier de kan bomme så grovt som 600-700 gr...hm..jaja satse på baby under 4kg denne gangen da..plopper bare ut da hehe :)

Skrevet

Jenta vår ble estimert til 3340 gdagen før fødsel. Hun veide 3840 g. Lillebror i magen ble estimert til 3270 g for en uke siden. Han skal ut i morgen, så da får vi se da :)

Skrevet

er jo bra bom det og da ja...masse lykke til i måren da :)

Skrevet

Tja. De estimeringene er bygget på statistikk. Ikke alle er A4. Med meg bommet de ca 600g sist. Estimerte gutten til 3,5 kg, han var nesten 4,1! Med en venninne valgte de å ta keisersnitt pga "stort barn." Hun var 3450 g! Bommet med 1 kg ca. (Venninna mi er lita, derfor KS.....) Dette var i juni i fjor, så det skjer nok av og til at de tar HELT feil....

Skrevet

Ja det er bra bom det ;) Takk for det, er ganske spent må jeg si :)

Skrevet

Forrige gang sa de til meg at marginen var 25 % avvik begge veier. Så enten va han 25% mindre enn målt eller 25% større.

Gutten min ble målt til 4100 og var 4770 når han kom ut :) Så de bommet litt ja.

Skrevet

hos meg bomma de hele 1400 gram så hvor korekte de måla er .. ja de stemte ikke på oss iallefall..

Skrevet

25 % ja til meg sa de det var lov og bomme 10% hehe....

og 1,400 kg det var jo ekstremt da..bomma på et tall på måla da eller :)

Skrevet

ja de sa at gutten vår skulle være 4400 ved fødsel.. men når gutten kom ut var han bare 3016gram..

å legen som målte målte over flere ganger..

Skrevet

Med sønnen min målte de til 4000 g to dager før fødsel, han var 3200 g...

Skrevet

Hahahaha.....Ja, det kan bli helt feil. Som sagt, de tallene de har å gå etter er bygget på statistikk, men hvem av oss er egentlig helt etter "malen?"

Skrevet

ja er sant det....men da har det jo egentlig ikke så veldig mye for seg da jo....

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist pga vekstavvik. De sa hun bare var 2700gram, men veide 3680g. Veldig glad det var den veien, for jeg husker jeg tenkte at dette kunne jo ikke være så ille siden hu skulle være så litta :)

Skrevet

På min første estimerte de ham til 3500g..Og han veide 2480.. Så det var jo litt sjokk for meg. Han kom jo litt før termin, men var aldeles ikke prematur.. Så følte de hadde bommet endel..

Skrevet

Lille snuppa ble estimert til -15% da jeg var på overtidskontroll 12 dager over termin. 2 dager senere kom hun til verden, 3580 gram:) Så de bommet nå med en god halvkilo! Ei venninne av meg fikk estimert babyen til å være rundt 3700 gram rett før fødselen,ut kom ei velfødd tulle på nærmere 4600 gram:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...