Gå til innhold

Flere som venter litt liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul idag 38+2 og babyen er nå ca 3000 gr....det er -9%. Er ikke akkurat bekymret, da forrige mann var 3355 ved fødsel ( født 6 dager før termin ). Så det blir vel nok en passelig unge på meg. Er jo ikke store kroppen selv, så en 5 kilos unge hadde vel blitt i meste laget å fått ut. Er det flere som også vet at de ikke får en stor unge? Legen som tok ultralyden trodde at jeg slapp å gå overtid ( men som han sa: en kan jo aldri vite ), og ungen ligger godt nede i bekkenet med hodet. De to siste dagene har jeg følt meg veldig stor og tung...og alt er ett ork. Vondt å gå og bevege seg, og generellt bare ikke i form lenger. Mye nedpress og er sliten....så håper egentlig ikke det er så lenge igjen jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann jeg var på ul når jeg var i uke 31, å da sa jordmor det at fosteret va 10%under gjennomsnittet og ville antageli være 15%under ved fødsel. Men hu sa også at det har med høyden min å gjøre, siden jeg kun er 152cm høy :P Nå er jeg 36 fullgåtte idag, å sist jeg var på sv.kontroll hadde hodet ikke festet seg enda,men skal på ny kontroll 16.April så da får vi se:)

Skrevet

Vi venter også en "liten" baby. Estimert til ca 3000g +/- 400g ved kontroll 39+ 0, dvs et vekstavvik på 16%. Skal på ny kontroll om en uke (3 dager etter termin) og har fått beskjed om at de da vil vurdere igangsetting. Det hadde vært deilig å slippe å gå lenge over termin, gikk 10 dager over med storesøster. Det var kjedelig å vente så lenge!!! Hun veide 3160g. Jeg får nok ikke så store barn, synes det er like greit jeg :-)

Håper du slipper å vente lenge på mini, du fødte jo før termin sist, kanskje det samme skjer nå også :-)

Skrevet

Jeg skal ikke noe mer tilbake til kontroll på ultralyd, så de regner vel med at det er greit. Var -2% på veksten når jeg var 32+2. Er jo helt greit å ikke få sånne store barn da, det er ikke det. Jeg var jo liten når jeg ble født i uke 33 selv også, men på sambo sin side er de vant til store barn ( han var 4800 og 55 cm )....så de er på en måte litt skuffet over at forrige var såpass liten som 3355 og 48 cm. Men er jo jeg som skal få ut babyen, så så veldig stor ønsker jeg den ikke.

Skrevet

Jeg venter også en litt liten baby, men det har jeg gjort hver gang ;) Har nok noe med at jeg selv er liten og spe. Jenta lå i uke 29 på -12%.

De andre barna hadde følgende fødselsvekt; Nr1. 3.400gram 19 dager på overtid, Nr2. 2.200gram 11 dager før termin og Nr3. 2.500gram 11 dager før termin. Så jeg lager bare ikke store barn, men de følger sin egen kurve og eldstemann vokste seg rett opp på normalkurven i løpet av de fire første månedene, de to siste er fremdeles litt små i forhold til gjennomsnittet, men har tatt igjen litt nå når de snart er 2 år. Men jenta ser ut til å arve mammans korte gener og er liten og spe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...