Lady lovely locks Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Det har gått en lang og hissig diskusjon på anonym om Ferbers- søvnmetode. Litt interesangt å se hva dere på skravel mener. Er du for eller imot? Og hvorfor?
Gjest Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Imot. Fordi barn ikke skal ligge alene og gråte. Men, jeg er for mildere versjoner på store barn (over året). Dvs at mor eller far sitter på stol rett utenfor døra og går inn og sier "nå er det natta, legg deg ned" hver gang barnet begynner å gråte. Eller at man sitter ved sidenav senga og forholder seg rolig til barnet slutter å gråte el.lign metoder det er helt ok. Det er dette med at jeg synes barnet blir overlatt til seg selv for alt for lange perioder med ferber. Da jeg tok "runden" med mine (begge hadde leggetrass rundt året) lot jeg dem ligge max 30-45 sek fra de begynte å gråte til jeg gikk inn, la dem ned og sa "mantraet" om at nå er det natta... Det fungerte fint hos oss i hvertfall, og begge gutte visste / så at jeg var rett utenfor døra. Trassen var over på 2 kvelder x ca 30 min med gråting.
Piipii Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Vi har brukt den som siste utvei på begge våre barn. Ikke helt etter boken men nesten. Husker ikke helt hvor gammle de var men de var forsovidt ganske små. Vi hadde veldig bra effekt av metoden og begge våre barn har etter dette vært veldig lette å legge og har sovet som to engler. Men barn er forskjellige og det fungerer sikkert ikke på alle barn.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg er for å bruke sunn fornuft og å følge magefølelsen sin jeg! Vi bruker sikkert noe ala ferbermetoden, men skulle gjerne hatt andre mirakuløse teknikker som ike innebærer noen form for gråt om det finnes! her begyndte vi når mini var 6-7 mndr og helst ville spise eller leke døgnet rundt og ikke sove verken dag eller natt. Jeg tror barn og foreldre er forskjellige, og det som passer for den ene passer ikke nødvendigvis for den andre. MEN jeg er helt imot metoder som går ut på å la barnet gråte alene flere timer i strekk.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Enig med tojunibarn!!! Sunn fornuft og magefølelse er ikke dumt. Vi har ikke fulgt noen kur slavisk, men har latt begge våre skrike noen minutter av og til når ikke noe hjelper. Minstemann her er sju og en halv måned nå og etter å ha båret han rundt skrikende noen ganger har vi funnet ut at han roer seg fortere i sin egen seng sammen med bamsen sin enn i armene våre når han er veldig trøtt Tror det er veldig forskjell på barn. Noen sovner lett uten problemer (1.mann her i huset) mens andre må liksom gråte litt før de sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå