Gjest Sauen og ungene Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Mannen skal opereres for dette, legen mente det var eneste utvei, og ga han henvisning til volvat. Han sa operasjonen ville koste "en del tusen". Trodde dette var noe NAV dekket jeg, siden det er medisinsk? Noen som vet hva "en del tusen" vil si? snakker vi 5 eller 50 liksom? Hehe...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 (Tviler forresten sterkt på at det er 50 000, altså, hehe...)
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 privat koster det mellom 6 og 15 000, avhengig av en del faktorer. Skal det dekkes av det offentlige, betaler du jo ikke noe.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Et raskt søk på google ga flg. svar fra 2004: "Det koster mer på pivate klinikker; trolig 1500-2000kroner. Med henvising fra fastlege er det oftest billiger hos de private også" Dette svaret kom fra en lege i en spørrespalte på nettet.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar! Ja, regner jo med han bør få det dekket hvis det er noe de gjør, siden det er et medisinsk problem og legen ikke finner andre løsninger... 2000 er greit, 15000 syns jeg er litt mye om han kan få det gratis på sykehus e.l. Får kanskje bare ringe volvat og spørre...
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756497&st=560
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hvis han plages mye, så er jo fordelen med privat at ventetiden er mye kortere enn om man skal stå i kø hos det offentlige. Men, med henvisning fra legen til Volvat er det nok litt rimeligere enn om "man bare ringer selv og bestiller seg en time for kosen sin del:)!"
Gjest Sauen og ungene Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Hehe, han hadde nok neppe gjort det for kosen sin del, haha! Stakkar blir helt dårlig bare av å tenke på det=P
1881 Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Nav eller pasientreiser dekker ikke operasjon på Volvat såfremst det ikke er inngått avtale om denne type operasjon fra det helseforetaket dere tilhører! Blir han operert på lokalsykehus så må han kun betale egenandel, så jeg ville nok forhørt meg om ikke de kunne gjøre jobben før volvat om det ikke haster!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Ok, da får vi undersøke... Men han kan vel ikke gi henvisningen sin til sykehus når det står volvat på den vel? Har fått to henvisninger forresten, og det står folketrygden på begge to... Hm, blir forvirra av dette=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå