Gå til innhold

Jeg er så redd :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å amme mitt förste barn for 5-6 måneder siden. Ammet i nesten 2 år. Brystene har selvfölgelig forandret seg mye. Har små bryst fra för av.. Mer slapp hud, strekkmerker, selve formen forandret seg mye..men jeg tenkte ikke mer over det..

Ble gravid igjen for ca 2 mnd siden og den siste tiden har jeg blitt så bekymret, jeg tenker veldig mye på dette med tanke på brystkreft!

Ene puppen var "favorit" så den er det gått mye verre med..mer strekkmerker slappere i formen.

Jeg undersöker brystene regelmessig og merker ingen kuler eller slikt..eneste som gjör meg bekymret er at på denne "favorit" puppen så skjer det noen ganger at på den ene siden av brystvorten kan den se litt "skjeiv" ut.. Hvis dere forstår..

Men det er IKKE hele tiden.. Noen ganger merker jeg det..

Nå er jeg blitt helt gal av dette, ser på brystene i speilet hele tiden, leter etter kuler..er gravid også så hormonene er helt ute av kontroll!

Har bare lyst til å gråte og tenker det verste..

Jeg vet at jeg må bestille meg tid hos legen, har tenkt å gjöre det imorgen..

Jeg er såå redd, hva om det er kreft? Og jeg er gravid?? Mister jeg barnet?? Åhhhhh! :(((((((((((((((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At en pupp ser skeiv ut er meg bekjent ikke et symptom på brystkreft. Slapp av!

Skrevet

Tror du at du har kreft siden brystvorten avogtil er skjev? Jeg tror ikke jeg skjønte helt hva som var galt.

Det er mine pupper også, avogtil er brystvortene litt skjeve, men det har like mye med BH som med graviditetsendringer å gjøre. Jeg er ikke bekymret for kreft i det hele tatt, ingen klumper eller kuler eller noe.

Er det sånn at dette tar nattesøvnen fra deg bør du oppsøke fastlegen din og fortelle om bekymringene dine, slik at du kan få avkreftet det du frykter.

Skrevet

Jeg har heller aldri fått med meg at skjeive brystvorter har noen sammenheng med brystkreft. Det er føflekker som skal være symmetrisk (og om de ikke er det, er det fremdeles liten sjanse for at det er føflekkkreft).

Skrevet

Vet du hva, jeg tror det er større fare for at det har rabla for deg enn at du har kreft!

"Den ene brystvorten kan av og til se litt skjev ut", hallo, har du sett andre bryster enn dine egne?

Le godt av deg selv, nå, og gled deg over alt du har i livet. et friskt barn og en på vei!

Du er ikke syk, bare gravid, da blir man av og til redd for å dø fra barna sine. Det er bare hormoner!

Skrevet

Synes det virker som om du sliter litt med angst jeg...

Skrevet

Slapp av og ikke tenk det verste. Gjør noe koselig for deg selv og slutt å kjenne etter. Det skjer store forandringer i brystene når du ammer, slutter å amme og når du er gravid igjen. Bestill time hos legen så får du svar. Det er mer sannsynlig at du ikke har kreft enn at du har det.

Skrevet

Det er helt normalt at brystene forandrer fasong når man er gravid.

Det er neppe kreft, men siden du er så redd er det sikkert en god ide å dra til legen. Kanskje han kan hjelpe deg med angsten din.

Skrevet

Å lese alvorlig sykdom av helt normale kroppsfenomener er et uttrykk for sterkt kontrollbehov og hvis du gir dette næring og fortsetter å gruble på dette, lete etter tegn og kanske lese om sykdommer på nett (kjenner deg litt igjen nå?) så kan du bli helt opphengt og nesten hypokonder. Du kan ikke styre alt her i livet, men du kan styre dine egne reaksjoner i forhold til slike ting. Får du et skikkelig tegn på brystkreft (kul, stort uregelmessig søkk, puss med unormal farge fra brystvorten osv) DA går du til legen, men når du ikke har mer enn dette er det noe du må forsøke å glemme.

Gratulerer med ny baby på vei:)

Skrevet

det er ikke brystvorten som er skjeiv! men ved siden av brystvorten en del av brystet som av og til ser slik ut...

HI

Skrevet

Slik var det ene brystet mitt også en god stund etter jeg var ferdig å amme, det brystet som ble brukt mest. Nå er det 2 år siden jeg sluttet og brystet ser normalt ut igjen.

Jeg kan ikke si du ikke har kreft, men jeg er ganske så sikker på du ikke har det. Men du har angst og du er redd og det er forferdelig, har vært til legen utallige ganger selv før i tiden fordi jeg hadde kreft ( trodde jeg). Jeg har hatt brsytkreft, lymfekreft, endetarmskreft, skjoldbruskkjertelkreft, bukspyttkjertel, blodkreft og tykktarmskreft. Hmm, glemte jeg noe? Rart jeg lever ennå! Men jeg er altså frisk som en fisk, for utenom sykdomsangsten. Jeg vet hvordan du har det, er forferdelig å gå rundt å bekymre seg for alvorlig sykdom, en kan ikke klare å tenke på eller kose seg med noe annet.

Dersom du ikke klarer å bli kvitt redselen for dette, så ta deg en tur til legen for å undersøke det, fortell at du er redd og få det ut av verden. Men jobb med dine egne tanker for å ikke katastrofetenke er viktigere, ellers har du snart en ny type kreft etter brystkreften er avkreftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...