Gå til innhold

Ferber-metoden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått en lang og hissig diskusjon på anonym om Ferbers- søvnmetode. Litt interesangt å se hva dere på skravel mener.

Er du for eller imot? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett den hissige debatten, men har brukt en slags versjon av metoden ja. Synes det er helt ok så lenge barnet er stort nok til å forstå at mor/far er der selvom barnet ikke kan se dem. (8-9 mnd alder). Har gått til og fra skrikende barn, med to opp til ti minutter. Gjentatt godnatt-beskjed og trøstet (i seng), lagt på plass og gitt smokk, deretter gått ut. Hyl og skrik. Gjentatt og gjentatt.. Fikk yngste til å sove natta gjennom på denne måten, han var 9 mnd. Og våknet MANGE ganger om natten. Visste ikke hva jeg skulle gjøre til slutt. Han skrek, men han var sint, ikke redd eller lei seg. Kastet smokker og dyne på gulvet osv.. Etter noen dager ble det færre oppvåkninger og kortere hyletokter. Etter 3 uker sov han godt natten gjennom og alle ble mer fornøyde. Jeg synes ikke små spedbarn skal ligge og skrike, men større spedbarn og større barn tror jeg ikke har vondt av det. Hvis de da selvsagt er trygge barn, og vet at man er der. man hører jo lett forskjell på utrygg gråt og sinne. de helt små spedbarna har omtrent bodd på meg (i min seng), så der er service-nivået et annet:) Men når natt-amming er overstått og nettene blir verre og verre, tror jeg ferbers "til og fra"-metode kan være grei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...