Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Er det noen som har eller nesten har glemt å hente i barnehagen? Jeg og mannen veksler på å levere og hente i barnehagen og vi har ikke noe mønster på det. Den det passer best for henter ettersom vi begge har en jobb der vi går i en del møter. Nå i det siste har jeg hatt en del møter på jobben som blir avtalt på kort varsel og jeg blitt redd for at jeg skal være så oppslukt av jobben at jeg glemmer at det er min tur å hente i barnehagen eventuelt glemmer tiden og "plutselig" oppdager at det er senere enn jeg trodde. Har noen av dere glemt det eller nesten glemt det? Hva skjer om vi glemmer det/ikke dukker opp når barnehagen stenger? Blir vi da oppringt og barnet blir værende i barnehagen til vi dukker opp?
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Matnyttig barnehage:) Hos oss blir en ansatt værende sammen med barnet, det ringes etter foreldrene, og man får et forsinkelsesgebyr på 200-300 kroner, siden en ansatt er nødt til å være der etter arbeidstid sammen med ungen din for å vente på deg. (for hver påbegynte time eller halvtime, husker ikke helt) Står om dette i vedtektene til barnehagen vår.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Nei, ungene mine er viktigere enn jobben ,så det tror jeg aldri jeg kunne glemt. Jeg er så hønemor at jeg ikke henter etter halv fire fordi jeg ikke vil at sønnen min skal være blandt de siste som blir hentet. Han må være i første pulje:)
Gjest Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Dere blir oppringt. Ikke alle barnehager praktiserer bøter, og noen barnehager melder at etter at de begynte med bøter for henting etter stengetid skjer dette OFTERE, siden foreldrene da kan "kjøpe seg fri" fra samvittigheten. Gjentatt glemming kan nok få barnehagen til å ringe barnevernet og det er ikke noe trivelig når ungen begynner å skjønne at det er stengt og foreldrene ikke har hentet. Det er lurt å få en eller annen rutine på hentingen. Vi har hatt barnehagebarn i to år og aldri glemt å hente, men en gang dukket jeg opp for å hente rett etter at mannen var ferdig å hente...De så litt rart på meg da og:) Håper du ikke glemmer det, og er du littegrann distre går det kanskje an å få en påminnelse på pcen eller tlf en time før hentetid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå