Gå til innhold

Noen med kunnskap om blindtarmbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er smertene? Er det vondt hele tiden, eller bare innimellom?

På fredag startet jeg på penicillinkur mot uvi med streptokokk b, og siden lørdag har jeg hatt vondt i høyre side rundt der blindtarmen sitter. Det gjør ikke vondt om jeg sitter stille, men om jeg reiser meg, spesielt om morgenen verker det veldig.

Gjør og vondt når jeg er på do (klarer ikke bruke "press"musklene pga smerte)

Altså det gjør ikke vondt så lenge jeg sitter/ligger/står i ro..

Kan det være blindtarmen eller kan det være penicillinkuren som "virker" og gjør at det er vondt? Urinblæra ol er jo og der nede...

Takker for svar!

(jeg har litt legeskrekk..:/)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med de få symptomene du beskriver så høres det typisk ut som mb crohns sykdom. Men da har man ofte også mye luftsmerter.

Eller så kan det være urinveisinfeksjon. Blindtarmsbetennelse er uhyre smertfullt hele tiden. Men blindtarmsbetennelse er som regel det legene tror det er før en får mb crohns sykdom eller ulcerøs kolitt.

Gå til legevakt asap.

Skrevet

Vel - det er helt umulig å si hva som feiler deg - du må undersøkes av lege.

Ikke alle får de samme symtomene. Forstår at det er skummelt med legeskrekk, men det er kanskje enda verre å kanskje dø - dersom du går med ubehandlet blindtarmbetennelse?

Skrevet

Nå har jeg stått å strykt gardiner i to timer uten smerter. Kjenner det hvis jeg begeger meg til siden/uvanlige bevegelser..

Så sterke smerter hele tiden er det ikke. Kjennes ut som en skikkellig støl, strekt muskel som verker litt.. vanskelig å forklare..

Skal til ul på fredag, tror kanskje jeg venter til da hvis det ikke blir verre..

Er jo ikke SÅ ille at jeg er redd for å dø, og det er nok ikke blindtarmen om man da har skikkelige smerter over lengre tid..

Kan legge til at jeg kjenner det nedover når jeg tisser, som om det er i urinlederen og på en måte. vanskelig å forklare dette her..

Da kan det kanskje være urinveisinfeksjonen som jobber med penicillinen?

Har ikke vondt i babymagen heller heldigvis:)

Glemte å skrive at jeg er 19 uker på vei...

Takk for svar!:)

HI

Skrevet

BLindtarmbetennelse kan kjennes igjen med at man trykker inn der det er vondt. Det skal da bli ENDA vondere når du slipper opp...Helt sykt vondt...

Skrevet

Det er ganske ømt når jeg trykker fingrene inn der det er vondt, men ikke så kjempevondt..

HI

Skrevet

Jeg hadde blindtarmbetennelse ganske lenge for noen år siden. Var ikke vondt hele tiden, så legene på legevakta trodde det bare var en urinveisinfeksjon. Men det gikk ikke over, etterhvert ble det helt jævlig, og da ble jeg lagt inn. De trodde fortsatt det var urinveisinfeksjon. Tok ul av området, men fant ingenting. En kirurg ble heldigvis skeptisk, siden de fant INGENTING, ingen blindtarm! Symptomene ellers var også litt difuse. Så hun ville sjekke, i tilfelle. Dagen etter jeg ble lagt inn, ble jeg operert. Viste seg da at blindtarmen hadde ligget lenger ned enn normalt, og den hadde da sprukket. Bare engleflaks at jeg fortsatt lever, for den hadde sprukket nesten 2 dager før, mente de.

Skrevet

Da tror jeg at jeg tar meg en tur til legen i morgen.

Kan man ha blindtarmbetennelse uten at det slår ut på blodprøver? (crp/cpr? de måler)

Usj, er i så dårlig form generelt med kvalme og bekkenløsning, så trengte liksom ikke dette nå, men bedre å sjekke en gang for mye!

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...