Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Samboer og jeg sliter mye for tiden,og jeg har foreslått terapi,men det nekter han plent..Så visst jeg kan fortelle at det har funket for andre,kan det være han vl tenke litt på det.. Vi vet begge egentlig hva som er galt mellom oss,men vi klarer rett og slett bare ikke å snakke sammen om det.Og derfor tror jeg at det kunne vært en ide med en nøytral 3.part..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Mange menn føler nok ikke at denne tredje parten er nøytral. Svært ofte er det en kvinne, og de vil nok raskt få følelsen av at nå skal han som mann til pers. Det er jo også slik at menn har mindre trening i å sette ord på sine følelser enn vi kvinner. "Å snakke sammen" er nok en typisk kvinnelig oppskrift når problemer oppstår.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Yups, det hjalp iallefall meg ut av et ekstremt dårlig forhold! Husk at målet med parterapi ikke nødvendigvis er å få folk til å finne sammen igjen. Noen ganger blir fokuset på bruddet; hvorfor, hvordan osv. Dersom han ikke er motivert til terapi - vel, da er det ikke så mye du kan gjøre. Du må bare gi beskjed om at dersom han ønsker å beholde deg, må han bli med i terapi. Og så er det opp til ham om han tar ballen eller ikke. Ikke forsøk å overtale ham - det må være HANS valg om han ønsker å jobbe med forholdet eller ikke! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar:-) Han har faktisk ytret at han heller finner seg en ny og enklere jente,enn å gå i terapi..Så det sier vel egentlig endel..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Ja, da er det vel ikke så rare forholdet å kjempe for, vel? Herregud, for en dust! Men DU har et ansvar for DITT liv - jeg forstår ikke hvorfor du kaster bort livet ditt på en som ikke er interessert. Selv sløste jeg vekk 10 år av livet mitt i et elendig forhold. Jeg vet mye om hvor vanskelig det er å bryte ut, men jeg lover deg; det er verdt det! Og husk at den "nye, enkle jenta" kommer til å måtte slite med akkurat de samme tingene når det gjelder han typen der, som deg. Han kommer ikke til å endre seg, uansett hvem han er sammen med. Og selv "enkle jenter" kicker på idiotiske menn.. Nei, finn frem det du har av selvrespekt, og ta styringen i ditt eget liv!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Tusen takk:-) Jeg er faktisk p vei ut,sparer penger for harde livet.Jeg eier ingenting selv,alt er hans..Det er mye greier mellom oss,og jeg har egentlg ikke troen,men samtidig så føler jeg at jeg må prøve det vi kan..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Har han sagt det til deg?? Da sier det veldig mye om han. Jeg vet alt om et forhold som ikke fungerer på mange plan og kampen om å holde sammen og ikke minst lete etter kjærligheten som en gang var der. Vi gikk til det gratis kurset for førstegangsforeldre da vi fikk førstemann. Det hjalp en stund i allefall. Så ble samboer syk på et tidspunkt jeg hadde tenkt å forlate han og det endret jo alt. Jeg kunne ikke gå fra ham så syk som han ble. Dette varte i et år og forholdet vårt raknet helt. Jeg ble en omsorgsperson og følelsene som alt var ganske forvirrende ble enda svakere. Da han ble bedre gikk vi til familierådgivning i 6mnd. Det var riktignok en kvinne, men hun var superflink og nøytral. Fikk oss begge til å føle at hun var der for begge og tok ikke parti, men sa sin mening der det trengtes. Vi hadde gått hver vår vei om det ikke var for henne. Det hjalp oss mye, og vi fant en ny sti å starte på. Jeg ble gravid igjen etter noen måneder og vi har det egentlig veldig bra til å være nybakte andregangsforeldre. Men kampen har jammen ikke vært lett og jeg tør ikke tro at det varer evig. Jeg er redd kampen alltid vil være der. Men jeg er lykkeligere og føler virkelig for første gang på lenge at han oppriktig er glad i meg. Dette var min historie! Håper ikke han mente det han sa eller at det er slik han er. Ønsker dere lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Min vil visst heller drukne seg, enn å gå i terapi sier han... så vi er flere som sliter med å få med gubben på det
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Det er ikke sikkert at "alt er hans"!!! Dersom dere har bodd sammen og hatt felles økonomi, har du tjent deg opp "rettigheter" i boet - selv om alt står på han. Den klassiske er at mennene betaler banklån, og så står vi (IDIOTISKE) damer for løpende utgifter - mat, regninger, klær til barna osv. Dersom du har hatt inntekt og bidratt rent økonomisk, anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta kontakt med en advokat, som vil hjelpe deg gjennom denne prosessen - i allefall om det faktisk finnes eiendeler av verdi i boet (hus, bil, dyre møbler osv). Dersom dere "bare" har leid et sted å bo - og det bare er "vanlige" møbler det er snakk om, hadde jeg kanskje gitt blaffen - da er det ikke mange kronene det er snakk om, og det koster å bruke advokat, også.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Hva mener han med "enklere" jente? Er du vanskelig, og hvordan viss det? Viss det bare er fordi du ber om parterapi høres det rart ut. Kan det være noe i det han sier om at du skaper litt problemer som er unødvendige? Menn er enkle, har tatt meg tid å forstå det selv. Har kranglet mindre med min mann etter at jeg skjønte det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Det var som om jeg skulle skrevet dette innlegget selv!! Sender deg en god klem, jeg vet hvordan du har det. Har slitt med samboeren min i flere måneder, og han nekter å gå til familierådgiving. Jeg har ikke klart å spare noe til meg selv uten at han legger merke til det. Ser nå at jeg må gjøre det fortest mulig!!!! Hvordan får du det til, har du noen råd? Er så redd han skal oppdage det. For jeg vil jo forberede meg slik at jeg og de små kan dra med litt penger i bånn. Råd til deg: snakk med venner og familie. De er der for å hjelpe deg. Jeg vet hvor jeg kan bo når jeg drar, har bare ikke råd akkurat nå. Si til ham at det er parterapi eller ingen forhold. Ikke la barnet lide under deres krangling og dprlige kjemi. Barn merker mer enn man tror!
minnimoi Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Jeg må bare tilføye at jeg synes det er så artig hvordan menn tror alle andre jenter er så mye bedre og lettere å ha med å gjøre..... hehehe ganske naive vesner =)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 JA! Det nytter! Det er vårt ekteskap et levende bevis på. Husk å være tålmodige med terapeuten, problemene vil ikke fikses på et blunk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 Det er akkurat det jeg drømmer om...Og det er derfor jeg jeg spurte om det her:-) Men jeg har mine tvil på at dette forholdet kan reddes:-/
Gjest Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 Du bør ikke gå ut av et forhold før du er sikker på at du ikke vil snu deg tilbake. Du bør ikke være i et forhold som ikke gir glede og kjærlighet. Parterapi kan gjøre at dere får hjelp til å finne ut om dette er et forhold dere begge vil satse på videre. Du kan få et klarere bilde av dine egne følelser også. Det finnes også mannlige terapeuter hvis det har noe å si for ham. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 Er det lov å be om navn på gode par-terapeuter her? Tror jeg leste noe om at det ikke var lov å navngi personer på dib. Hvis lov, har noen en god parterapeut å anbefale i Sandefjord? Hilsen ei med samme behov som HI.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #19 Skrevet 6. april 2010 Kan helt klart anbefale det. Vi hadde vært sammen i noen år, ftt første barn, forholdet holdt på å ryke, vi gikk til samtaler med en terapeut og vi redda forholdet. Vi har fått et barn til, kjøpt hus og skal gifte oss til sommeren. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå