mimsen71 Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Hadde brystreduksjon for noen år siden og fikk da beskjed om at jeg kunne få problemer med amming om det skulle bli aktuelt. Noen som har erfaring med dette?
SpongeBob Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jeg har fullammet to etter brystreduksjon, slitt litt med utdrivningsrefleksen men fått god hjelp av Syntocinon. Vær i forkant og snakk med jordmor/barsel så du får ekstra oppfølging og slipper å forklare saken om igjen og om igjen til alle nye fjes, og fyll heller på med MME så du ikke blir stresset på om mini får nok mat eller ikke. Send meg gjerne en PM om du lurer på noe, og lykke til:)
EleResa Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Jeg har en stesøster som tok brystreduksjon ikke så veldig lenge før hun fikk sitt første barn, og hun kunne ikke amme i det hele tatt. Men det er nok veldig individuelt, samt at jeg tror det avhenger av hvor mye du fjernet - uten at jeg vet det helt sikkert. Men du fikk noen gode råd av forrige innlegger, ønsker deg lykke til!
SpongeBob Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Spørsmålet er stort sett om de har kuttet melkeganger eller ikke, så det avhenger av kirurgens jobb. Min kirurg var bestemt på at han hadde prøvd å bevare ammemuligheten, men kunne ikke garantere noe - og som han sa er det mange av oss svært storbrystede som sliter med amming likevel - større er definitivt ikke alltid bedre!!!
mimsen71 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2010 Takker for svar Trodde jo ikke det skulle bli flere barn her, men når det først skjer vil jeg gjerne amme..om det lar seg gjøre. Så nå krysser jeg fingra og håper kirurgene har vært flinke og ikke ødelagt alt
SpongeBob Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Hvis du har tatt rimelig nylig (i løpet av siste ti år) bør de ha gjort det skånsomt, men kanskje de ikke har tenkt på det hvis du har barn fra før og var klar på at du ikke ville ha flere... Lykke til! Bare vær obs på at det kan bli betennelse rett etter fødselen hvis du har melkekjertler som ikke har tømmeutgang - selv har jeg slitt med et felt på venstre pupp! (Kanskje litt mer detaljer enn du trengte, men...)
mimsen71 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2010 Er vel omtrent 10 år siden operasjonen så får håpe de har vært snille med meg og ikke ødelagt alt Vedrørende betennelse etter fødsel så har jeg ikke hørt om det, men greit å vite at det er noe som kan oppstå og dermed være litt mer forberedt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå