Gå til innhold

Grunnlag for sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så kvalm og trøtt at jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste ukene! Har en 3,5 åring fra før, og jobber som sykepleier på en travel sykehusavdeling. De dagene jeg har fri, eller skal jobbe seinvakt, så ligger jeg i sengen hele tiden. Har til nå gått på jobb, og tatt meg sammen mens jeg er der. Men flere ganger har jeg måttet forlate et rom fordi jeg holder på å brekke meg. Har ingen som helst matlyst, gått ned 4 kg siste 2 uker. Kaster heldigvis ikke opp!

Lurer på å bestille meg en legetime og lufte tanken om sykemelding en uke eller to, men er så redd for å bli avvist! Var ikke noe sykemeldt i forrige svangerskap, så jeg er ikke den som løper til legen og får sykemelding for den minste ting, men nå ser bare svart på alt..:(

Er forresten i uke 8, så et par uker til med dette må jeg jo forberede meg på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig grunn til sykemelding dette, da!

Skrevet

Hvis du har gått ned 4 kg ville jeg uansett ha gått til legen. Tipper han gir deg en liten pause fra arbeidet, ja.

Jeg ble nettopp sykemeldt ut måneden pga ekstremt sliten (28 uker idag). Er heller ikke den som løper fortest til legen, men når alt blir svart så blir det sånn.

Var også sykemeldt tidlig i sv.skapet pga kvalme. Da sa han hele tiden at jeg måtte følge med på vekten, og hvis jeg gikk mye ned måtte jeg ta kontakt. Så det ville jeg gjort hvis jeg var deg.

Skrevet

Ja, det er grunn til sykemelding. Det hele køommer an på hvordan du selv opplever situasjonen og hvordan du legger det frem for legen.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...