Gå til innhold

papirene som skal leveres på nav..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det en tidsfrist på det??? før evt uke ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er 3 mnd behandlingstid (ihvertfall....) men du kan ikke sende den inn før uke 26, helt tette regler. jeg sendte min i uke 27, har enda ikke fått vedtak og er tre dager over termin.... arbeidsgiver har krav på å få permsøknad tre mnd før du skal ut i permisjon.

Skrevet

oops.. hehe har termin 7 juni.. så kanskje jeg burde levere dæm inn.. men nu vet dæm jo at æ gravid da.. å det e dæm som betale mæ i permisjon.. håpe det går bra.. men skal få inn papiran i dag da..

Skrevet

Hei.

Jeg spurte NAV om når de skulle ha dem og fikk til svar "1 -2 måneder før termin". Så da har du nok litt tid.

Lykke til.

Skrevet

Det med behandlingstid er veldig forskjellig virker det som. Jeg har forsatt ikke levert mine, vet jeg er sent ute, men har hatt noen andre greier som jeg har måttet vente på, før jeg har kunnet søke, men skal få levert de i løpet av uken håper jeg. Man kan jo faktisk søke hele tre mnd etter fødsel også.. så vet ikke jeg, synes hele greiene er bare veldig forvirrende..

Skrevet

Jeg driver å styrer å ordner litt med papirer nå, termin nesten som deg, 9juni:D begynner permisjonen da 19.mai å alle sier at da har jeg god tid på søknader (arbeidsgiver, nav osv..)så jeg frykter ingenting.... men kanskje ulikt på de forskjellige nav kontorene? hvor raske de er liksom... å ikke sikkert alle arbeidsgivere er like strenge på det eller, ialf ikke når de vet om at du er gravid de har bare ikke fått papiret på det enda:)

Skrevet

Når du har termin 9. juni (som jeg også har), er da siste arbeidsdag 18. mai??? Jeg synes alt dette papirarbeidet er litt forvirrende...

Skrevet

Oi, fikk du meg til å tenke å.. men trooor det... permisjonen starter 19.mai så vil tro det er første dagen i permisjonen... så siste arbeidsdag er 18.mai... Jobber turnus så ikke tenkt på i det hele tatt, ettersom jeg er så heldig at uka før permisjonen er fri uke:D

Skrevet

Nav kan i prinsippet få søknaden din etter fødsel, men det er jo en fordel å ha sendt inn før, for å slippe å gå uten penger. De utbetaler ikke mer enn tre mnd tilbake i tid. Er usikker på om de skriver endelig vedtak før de har fått fødselsdatoen på barnet ditt, fordi permisjonen beregnes jo ut fra fødsel og ikke termindato. Jeg har ikke hørt noe fra Nav ang min søknad enda, er to uker før termin nå.

Skrevet

takker for mange svar!

veldig forskjellig her da!

men håper værtfall det går bra.. gjør nok det! men kjenner jeg stresser litt nå!:-)

Har ordnet alle papiran nu ! men selvfølgelig må far skrive under å må ha lønningslipp fra han.. det må han ordne når han kommer fra jobb!

glæde mæ til det e gjort da..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var 2mnds behandlingstid,men siden jeg er så nærme termin(36fullgåtte imorgen) så kom jeg til å hoppe litt i bunka, leverte dem inn i dag å skal ut i permisjon 15.April...så får vi se hvor lang ti dem bruker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...