Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags middagsservice har dere sånn til litt fin bruk?

Ønsker tips til service jeg kan ønske meg i 30-årsgave og kanskje juler og bursdager seinere. Pris pr. tallerken kan være opp til ca. 250 kr. Det kan gjerne være kaffeservice som matcher også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :) Fint det da.

Andre?

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe noe i hvitt med en design du liker. På den måten passer det til alle årstider og går aldri av "moten".

Husker ikke hva det heter det jeg har, men er fra wedgewood.

Skrevet

Vi har Bondemønsteret til PP. Vi har endt opp med å bruke dette til hverdags og til fint, siden dette tåler å bli brukt hver dag og ikke minst det tåler behandlingen ungene gir det.

Selv om det er mye mønter og farger, og det kanskje er litt umoderne så passer det til de fleste anledninger. Også kan en få masse tileggsutstyr til det. Vi har masse fat, boller, glass og andre ting.

Vi har ett sort og rødt sett også, som ikke er dyre. Tror de har det på Bohus, Pytt og Panne blandt annet. Også har vi ett sett til med tallerkner, men det er sjelden vi bruker disse da vi er veldig glade i Bondemønsteret. Min mann fikk grøssninger første gang han så det, men han har blitt glad i det.

Mamma har ett helt hvite tallerkner fra PP som vi kan låne om vi vil, eller ha her (vi har litt lite skapplass kan man si, så jeghar ikke plass) men hun som meg, så syns vi det er ganske kjedelig. Vi kjøpte disse til 10kr stk da min søster konfirmerte seg, så hun har en kjempe stabel med tallerkner. De er fine og alt det der, men hvitt blir for kjedelig for meg. Hvertfall når det er noe som koster såpass som det gjør.

Skrevet

Vi har Rosendahl sitt servise - og er veldig fornøyde med det.

Vi (dvs jeg) synes det er superpraktsik med helt hvitt servise, for da kan man pynte med akkurat de dukene, servitettene, blomstene, pynten man vil - uten at det kræsjer på noe vis (",)

Til bryllupet vårt skal vi nok ønske oss et annet servise, men jeg aner ikke hvilket enda (",)

Skrevet

Azurea (trur ej det hette) Frå villeroy&boch Kvitt med fint blått mønster&sølv

Skrevet

vi stod mellom maxisort og partitur fra porsgrund porselen og valgte til slutt partitur. De har også en annen serie som har lik form på fater og boller, ,men som er helt hvitt hvis man vil suplere med noe helt nøytralt

Skrevet

Vi har wedgewood sterling. Helt hvitt med en enkel sølvkant på. Da kan man variere med duker/tilbehør i andre farger, og går ikke så fort lei av mønsteret.

Skrevet

vi har Tid fra Porsgrunn Porselen. Et helt fantastisk servise som aldri går ut av stil. Helt hvitt, men med hvitt mønster av årringer (som man finner i trær). Utrolig fornøyd med det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...