Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Varm,å suttrete.. Ikke morro når mor er også syk..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Jeg ville gitt om allmenntilstanden var nedsatt (slapp osv). Eller om feberen var stigende. Eller hvis barnet tydelig hadde vondt. Litt sutring hadde jeg nok tålt Men du må føle på det selv ettersom du er syk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 hvis han er tydelig plaget av det kan du gi.. Men man trenger ikke om allmenntilstanden er bra. Det spørs mye på formen til barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 På legevakta gir vi følgende råd: Dersom barnet har over 39.5 gi paracet. Dersom allmenntilstanden er redusert og det er vanskelig å få blikkontakt med barent kontakt lege. Feber er kroppens immunforsvar som jobber og bør ikke reduseres med mindre den blir veldig høy. Kle heller av babyen litt og gi masse væske. Og er det andre symptomer så ta for alldel kontakt med lege.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Litt sutring hadde JEG nok tålt? Du bør vurdere ut i fra hva som er det beste for barnet, ikke hva som er behagelig for deg. Noen leger hevder at det bare er bra fore barn å ha litt feber. Da jobber nemelig kroppen med å bygge opp et imunforsvar. Men ikke la feberen bli for høy. Jeg ville nok vurder utifra om det ser ut til at barnet har vondt. Jeg har gitt barna minne stikkpiller for vonde tenner. Men når det gjelder feber har jeg ikke gitt før feberen er ganske høy.
2 små og en undulat Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Så lenge feberen ikke bikker 40 pleier ikke jeg å gi smertestillende til barna mine. Men hvis barna tydelig er plaget slik at det går utover søvnen/matlysten osv, gir jeg en stikkpille. Det er ikke fordi barnets tilstand går utover MEG, men fordi at det blir tull med alt om barnet ikke får sove/ikke får i seg mat osv. Feberen i seg selv er gunstig for å brenne bort eventuelle basselusker;)
2 små og en undulat Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/feber-og-smerter/feber-hos-barn?gclid=CM7n997z8aACFdIrDgodH3EsHg
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Det er ingen vits i at de skal ha unødvendig vondt for at mor skal føle seg som en helt som ikke bruker piller. Dersom barnet er sykt, sutrete, feber og tydelig ikke har det bra gir du paracet. Enkelt og greit. Nei, paracet er ikke skadelig, når du holder deg til mengden angitt på pakken. Er barnet så sykt eller sykt så lenge at du blir bekymret over at det blir for mye paracet skal du uansett til lege med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå