Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg trenger dagmamma til sønnen min på snart 1 år. Vi bor litt utenfor Oslo. Jeg lurte på hva slags ordning dere har, dere som har dagmamma. Er det hvit eller svart? Hvor mye betaler dere per mnd for hvit/svart dagmamma? Odning i forhold til sykdom hos barn / dagmamma? Hva slags erfaringer har dere generelt? Hva gjør dere med tanke på ferier? Osv... MYE eg lurer på! TUSEN TAKK til dere snillinger som svarer meg
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Vi har dagmamma litt utenfor Oslo. Vi ville gjerne ha hvit dagmamma, følte vi fikk litt mer "ordnede former" da. Hun tar 300 kr dagen, ved full plass betaler man 5000 i mnd. Inkludert i denne prisen er ett brødmåltid, resten av mat og bleier tar vi med selv. Vi betaler for de dagene gutten vår er syk, men ikke for de dagene dagmammaen er syk. Vi betaler henne når vi tar ferie, men ikke når hun tar ferie. Vi har skrevet en kontrakt som regulerer disse forholdene. Den sier også at vi har 1 mnd gjensidig oppsigelsestid. Når dette er sagt vil jeg også si at det ikke alltid hjelper at dagmammaen er hvit og har gode referanser - vi er misfornøyd med vår da hun ikke vil være ute (hun sa ingenting om dette da vi skrev kontrakt) og ofte er sønnen vår så sulten og tørst at han er helt hysterisk når vi henter han. Da trekker hun bare på skuldrene og sier at han ikke vil ha.. Så jeg har med nebb og klør fått kjempet sønnen vår inn i en privat barnehage fra neste uke, selv om han egentlig ikke fikk plass før august ( han er 17 mnd) Jeg sier ikke at dagmamma bare er negativt, jeg kjenner mange som har positive erfaringer også. Men det jeg ikke liker er at det ikke er noe sosial kontroll, du kan aldri være sikker på hva som skjer når døren lukkes når du går..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Tusen takk for svar!! Det er en venninne av meg jeg prøver å få til å være dagmamma. Så jeg er HELT sikker på at han kommer til å få det bra hos henne Vi kommer til å skrive kontrakt så det blir så ryddige forhold som mulig. Nok en gang, tusen hjertelig takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå