Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Hva synes dere om det? Ei venninne dette. Hun har sitt navn som mellomnavn. De 2 barna deres har hennes+hans sitt. Han forlot henne etter at han fant ei ny. De to har vært sammen 3 år nå(første året kjørte han dobbelt). Så som dere skjønner har han vært veldig stygg med henne. Men likevel har hun beholdt navnet hans. Er bare ett navn sier hun,ikke mer enn det! Jeg synes det er merkelig. Tror virkelig ikke hun er over han likevel..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 KJenner mange som ikke har byttet etternavn når de har skilt seg, ofte har det en praktisk årsak ganske mye som skal endres på. Ofte er det greit og ha samme etternavn som ungene.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Min mor beholdte etternavnet til faren min, selv om de gikk opp i høyesterett mot hverandre, har hatt eviglange krangler, og ikke pratet med hverandre på flerfoldige år. Det er nå 18 år siden de ble skilt, og hun heter fortsatt det samme som oss barna Ser virkelig ikke problemet!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Synes det er rart. Mora mi beholdt navnet til forrige mannen hun var gift med, det var fordi hun synes det var småflaut å bytte det igjen. Det var andre giftemålet og da er det visst stor skam å skille seg:) Synes fortsatt det er merkelig at hun ikke bytter tilbake til det originale....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Vet om flere som har beholdt etter skillsmisse, noen tiltross for at de slettes ikke er venner. Grunnen til at de har behold er at det er mer praktisk. Det er mye som må ordnes av papirer, men hovedgrunnen er at de hadde vært gift lenge og at veldig mange bare kjente henne ved det navnet. Ved å skifte etternavn hun vanskelig å finne om noen skulle lete henne opp i tlf-katalogen etc. Det er også greit å ha samme etternavn som barna, men jeg tror ikke det er så viktig for de fleste. Finner man seg en ny blir det jo kanskje en endring eller evntuelt nye barn får andre etternavn. Kjenner også jenter som har byttet tilbake til navnet sitt (det er vel det mest vanlige) og synes ikke det er rart noen av delene hvis man har hatt eksmannens etternavn en stund
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Jeg har beholdt etternavnet til min eks, selvom han forlot meg for en annen. Jeg beholder det da jeg ønsker å ha samme etternavn som barna mine, og ettersom det er et uvanlig etternavn ønsker jeg ikke ta pikenavnet mitt igjen. Som er veldig vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå