Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sjokkert noen ganger hva folk som man ikke kjenner noe særlig får seg til å kommentere til de som er gravide....

Venter barn nr 2 og har mer utpreget mage denne gangen da ungen ligger ganske langt ut. Har ikke lagt på meg noe særlig, ca 3-4 kg etter først å ha tatt av meg 12 kg de første mnd.

Har likevel fått noen kommentarer som jeg synes er urettferdige og sårende fra folk jeg knapt har møtt før, sånn som "nå må du ikke spise noe mere eller så sprekker du" eller "så svær du er" eller "tjukka"....

Syns ikke man bare kan slenge hva som helst ut av seg bare fordi man ser en gravid kvinne...

Blir litt satt ut når jeg får sånne kommentarer så klarer ikke komme med noe særlig til svar. Dette er jo en tid da man er litt mer emosjonell enn ellers så synes folk kunne ta litt hensyn til hva de sier....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tror at man har "fripass" til å kommentere vekt osv til gravide damer, det er liksom morsomheter man skal tåle det - men man er som du sier mer emosjonell i denne perioden og dagsform og humør varierer fra dag til dag. Jeg synes det mest merkelige i dette svangerskapet er at folk ikke greier å bli enig om magen min er stor eller liten.......? I det ene øyeblikket får jeg høre så liten og nett mage jeg har til å være så langt på vei (nesten litt bekymret ift om baby vokser som den skal), mens i neste øyeblikk blir jeg beskrevet som en hvalross og får kommentarer alla "det må jo være 2 der inne". Aaarrggh!! Jeg vet ikke hva jeg skal svare og det er ofte det jeg bruker å svare : "jeg vet ikke hva jeg skal si / svare deg til det du sa nå".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...