Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal reise ganske mange timer med bil til sommeren. vi tenkte å skaffe oss en bilbag som babyen kan ligge i på denne turen så vi slipper å stoppe så veldig ofte som vi må om han må sitte i setet. men hvor får man tak i sånn bag egentlig? noen som har en sånn? fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke bestemme hva dere skal og kommer til å gjøre, men jeg anbefaler på det sterkeste å ikke kjøpe/benytte liggebag i bil. Har sett ett par tester og barnet "flyr vilt" oppi bagen ved et ev uhell. Bla får barnet hele kropsvekten opp mot hodet når det skaller i bagen, resultatet kan være knekt nakke. Finner desverre ikke linken til den filmen jeg så av denne testen. Ta dere heller litt bedre tid. Barnet sitter godt og riktig i vanlig bilstol. Desuten sier barnet i fra om det ikke trives/blir sliten i ryggen osv.

Skrevet

tusen takk =)

jeg har hørt mye rart om disse bagene og jeg er litt i tvil.. men jeg tenker og at babyen må jo ha det bedre i en bag i mange timers kjøring enn en stol..? vi skal kjøre ganske mye i sommer..

Skrevet

Babyen har det bedre i en bag inntil dere evt kræsjer, da har babyen det veldig mye bedre i en ordentlig bilstol. Jeg hadde heller droppet å kjøre så mye bil hvis ikke dere vil ta dere tid til å stoppe mye, heller lagt opp til en annen type ferie denne sommeren.

Skrevet

Denne baggen som jeg nevnte er testet mot mange andre vanlige bilstoler og vant. Det er de gamle med bla nett over som er dårlige i krasjer.

Skrevet

De med nett over ville jeg ikke brukt iallefall:-o Det er ei dødsfelle det!

Men den nye som du har link til lenger opp, den er jo best i test å sånn:-)

Skrevet

jeg tenkte ikke de med netting over egentlig.. jeg tenkte mer på sånn som har seler nedi som vanlig bilstoler pluss sånn støtte til hodet. og det har jo den som er nevnt over her =)

jeg sendte mail til babykos og de leier det visst ut så da slipper vi å kjøpe et for bare et par ukers bruk

Skrevet

Jeg hadde nok ikke lagt babyen min i en slik bag med nett over, men kunne kanskje vurdert å brukt den fra Britax - Babysafe sleeper. Men er egentlig enig med den over her om at bilferie med så liten baby kanskje ikke er det beste? Ikke vet jeg. Jeg ville før ha ofret ferien min enn sikkerheten til babyen.

Skrevet

Hvor mange timer er mange da? Hvis babyen sover godt, kan du jo godt kjøre 2-3 timer i slengen uten stopp. Og da må du sikkert amme likevell.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...