Gå til innhold

Dere med babyer på 8 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen (untatt min) som gulper enda?

Sover de hele natta?

Syns alle i barselgruppa har sånne sovebabyer, untatt oss da. Vi bare sitter her og er urslitne og søvnløse. He he:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her sluttet å gulpe så mye etter at hun begynte å krabbe :-)

NAtta begynner å bli bra nå...BANK I BORDET !!! Våkner stort sett en gang for mat...

Vi har stridd mye med soving...........

Skrevet

Da kan jeg svare!!

Tema gulp: en av de skveller en hel del, og i perioder hver dag. Broren gjør det ikke.

Tema søvn: de sover ikke hele natta, og spiser fra 2-3 ganger. Det gjorde brødrene også, og vi måtte avvenne de "the hard way" rundt 12 mnd. En periode spiste de 23 og 05, men nå roter de mer pga. tenner.

Vi er heldig med barselgruppa. Alle gulper, har magevondt, får nattmat, er aktive osv. Ingen søte sovebabyer:)

Skrevet

Min er 7 og en halv måned. Han gulper ikke så veldig ofte lenger, men det hender hvis han har fått masse mat og så ligger mye på magen etterpå.

Han får ikke mat på natta, det kutta vi ut for et par uker siden. Han våkner likevel, men jeg har slutta å amme nå så mat er ikke noe alternativ lenger :) I natt var han kanskje våken fire ganger og måtte snus på og få smokken. Men dette var ei veldig god natt. Han har vært mye småforkjøla, og da våkner han gjerne minst en gang i timen fordi han har luft i magen eller er tett.

Skrevet

10 1/2 mnd - sover så langt fra hele natta! Før hjalp det hvertfall med en 2-3 pupperunder, nå er ikke pupp nok til å soven igjen heller, så har så og si hver natt en våken runde på 1 - 2 timer i tillegg til pupperunder. Huff og huff, er litt frustrert. Men - gulper ikke - det har vi faktisk hatt lite av! Men, nr 1 og 2 gulpet ganske lenge, til nærmere året tenker jeg.

Skrevet

Takk så søte dere er som svarer:)

Nå føler vi oss mer normale.:)

Jenta mi gulper jo mindre mengder enn før da, og det er jo ikke så ofte (måtte ha håndkle med overalt de første månedene). Og hun sover jo en del på natta og virker som hun er normal sånn da. Sånn litt soving, litt våking. he he:)

Skrevet

Min gulper ikke noe særlig lenger,stoppet ganske brått etter månedsvis med masse gulp.Nå er det litt av og til hvis han ligger mye på magen,en skvett nå og da..

Når det kommer til soving så har det kommet seg.han legger seg mellom 19 og 19.30,våkner vel et par ganger før 24.Han får kun vann og smokk,ingen nattmåltid.Så pleier han våkne 1 gang på morgenkvisten,da får han smokken og sover igjen til mellom 7 og 8.Han har fått 7 tenner så det har nok vært grunnen til all riksingen hans på natta,håper snart han sover natta gjennom uten å våkne:)

Skrevet

Snuppa på 8 mnd gulper ikke (men har heller aldri gjort det).

Hun sovner stort sett mellom 20-21, men må ammes i søvn. Våkner ca 06 (pluss/minus en time, mest minus...). Vil ha nattmat minst annenhver time. I natt var det hver time... (gjeeeeeesp).

Skrevet

jenta vår 9 mndr gulpet ikke før hun var 5-6 mndr. Nå gulper hun av og til etter måltid. tror det er om hun har vært ekstra glupsk. hehe

storebror gulpet masse tvers over hele stuen fra han var født til han var 5 mndr da fant vi ut han ikke tålte melk og så gulpet han mer "normalt" til han var rundt året.

Om det er mye gulping kan det være fornuftig å sjekke ut matintoleranse og reflux. spesielt om dere har dårlige netter..Men trenger ikke være noe galt, bare helt normalt faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...