Gå til innhold

Har du begynt å få mage??


Scarlette

Anbefalte innlegg

Jeg er da 12+4 og har liksom hørt fra mange at nå skulle magen vært der,men her er det helt flatt.

Har mage avog til,men det er kun fordi den er oppblåst.

Dette er første barnet mitt, så kan jo være det går litt tregere med meg en med de som har flere barn??

 

Vel, hadde vært kjekt om ting begynte å skje snart :)

Hvor langt er du på vei og har du begynt å se/kjenne noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 11 + 3, og her er det flatt som en pannekake. Noe særlig symptomer har jeg heller ikke, så av og til lurer jeg på om det i det hele tatt er noe der inne. Så liv på UL i uke 8 da, så jeg vet jo at det er noe der :-)

Har legetime i dag, lurer på om han prøver å høre hjerteslagene?

Hvis ikke får jeg bare holde ut til UL i neste uke... Tiden går treeegt. *sukk* (gledessukk da :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke vært på ul engang, så jeg må vente til jeg skal til jordmor i uke 16,og ul i uke 18..

Så jeg er litt uvitend..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit å være uvitende. Tidlig UL gav meg litt ro i noen dager, men så kom engstelsen igjen. Betyr jo ikke nødvendigvis at det vil gå bra selv om ting så bra ut den ene dagen i uke 8 (selv om det jo øker sannsynligheten).

 

Legen i dag ba meg om å slutte å bekymre meg, det går jo mest sannsynlig bra :-) Og det har han jo rett i.

 

Hadde foresten gått opp bare 200 gram siden forrige kontroll, ikke så rart det ikke er noen mage å se enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+6 og har hatt mage en liten stund, fikk det rundt uke 10 jeg, men dette er mitt andre barn da. Med førstemann kom magen først nærmere uke 16, 17 en gang..litt liv kjenner jeg også om dagen, noe som er veldig gøy - er bare svake dult, men kjenner helt tydelig at det er noe der=)

 

Skal til legen i morgen da, og håper på hjerteslag der, hørte det i uke 13 sist, men denne gangen har jeg foranliggende morkake så da er det ikke sikkert man hører det enda..

 

Magen kommer nok, og den blir fort nok litt i veien, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 14+3 å magen min har kommet allerede, har tillogmed begynt med mammabukser vanlige bukser er ikke no gode å gå i.lenger.

magen min kom veldig fort med første mann å.

 

har en veninne som er 12 uker på vei, hun er flat som en påle.

så ta det medro, magen kommer... jo senere jo bedre, for når du er stoooor å ikke orker noen ting pga at den er i veien, ønsker du den vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt "godt" å lese at det er flere som ikke har fått mage enda.

Jeg er i uke 14 og har ikke mage i det hele tatt. Har en tanke som går rundt og rundt i hodet.. "tenk om det ikke er som det skal?" Den vil bare ikke gi seg!

 

Var på UL i uke 8 og så en liten spire med hjerne og var hos lege for 1,5 uke siden, fikk høre hjertelyden da og. Men jeg kan allikevel ikke gi slipp på tanken.. Føler at jeg er på vei å bli gal..

 

I tillegg er jeg sykemld for første gang i mitt liv, noe som ikke er svagerskapsrelatert. Jeg føler meg ikke særlig syk, bare ekstremt trøtt og sliten. Når det eneste jeg har lov til er å bare ta det med ro, være hjemme å slappe av så blir jeg sprø og tenker enda mere.. (Og når noen sier til meg "Det må vær deilig å bare kunne slappe av og tenke på deg selv og magen" da klikker jeg!! ;o) )

 

Ble et veldig suttrete innlegg, beklager..

 

Det går helt sikkert fint for oss alle. Hadde bare vært veeeldig deilig å ha en liten kul på magen så man faktiskt kunne skjønne at det er et litet barn som vokser som det skal der inne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 12+0 idag, og har antydninger til en liten kul helt nederst på magen ja!

var svigermor som komenterte det her en dag at "nå ser jeg du begynner å få sånn søt bebibul!" hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på uke 12 i morgen. Har fått litt mage, men dette er mitt 3.barn og tror ikke jeg hadde særlig mage på dette tidspunktet første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det litt som deg også, er det noe inni der i det hele tatt??

Du har no hørt hjertelyd, det har ikke jeg. Så 3 mai er det jordmord, og 18 mai er det ultralyd. Gleder meg.

 

Men jeg vet at det ikke hjelper å bekymre seg, og jeg har sett på TLC-programmet ,ops,jeg er gravid,om kvinner som ikke visste de var gravid før ungen kom, det er ikke alle som får mage en gang.

SÅ jeg har funnet ut at jeg må ha litt mer tålmodighet, så er vel magen der før vi vet ordet av det. Og blir sikkert bare i vegen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske stor mage. Ca. like stor som den var da jeg var halvveis i forrige svangerskap. Og er 14 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+3, og har akkurat begynt å få litt antydning til mage. Men er veldig oppblåst om ettermiddag/kvelden, så da er den stor, men det er jo liksom ikke gravid magen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Første gang var det slik med meg også selv om jeg er litt stor i utgangspunktet, så tok det evigheter før det viste mage!! Men nå 2 gang har jeg mye mage og jeg er i uke 15+3 og klarer nesten ikke å skjule det lengre! men første gang kjente jeg ikke noe særlig før kanskje uke 18 ca. Men denne gang kjente jeg liv uke fra hvertfall uke 11. :) og jeg har kjent veldig mye liv denne gang. Lurer på om det er 2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er førstegangs gravid og har hatt mage siden rundt uke 12-13, er nå 14+3 og må bruke litt store topper og gensere om den ikke skal synes! Har tatt det veldig med ro de første 12 ukene av svangerskapet pga tidligere aborter så det har kanskje litt skylden for at magen vokser. Barnet er meget etterlengtet, tar kvalme, mage og alt som må til jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6, og har akkurat oppdaget at magen buler littegrann opp mot navelen.:)Det er som om magen er dyttet litt opp - hvordan opplever dere det? går ikke helt å "suge inn" magen helt sånn som før.Oppblåstheten kommer og går.

 

Hvordan kjennes disse boblene flere snakker om at de kjenner når barnet begynner å røre på seg? :) Min første som vokser i magen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14, fortsatt ingen antydning til mage..men var på UL på fredag og der inne var d full fart : ) men som dere andre sier, er mye oppblåst og da kommer magen. Vi førstegangs gravide får jo ofte ikke mage får nokså seint ut i svangerskapet.. men d kommer ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+4 i dag og magen er veldig oppblåst og spesielt om kveldene. Så jeg føler at magen eser ut. Er 2.gangs gravid. Klarer ikke å holde igjen magen mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg 15+4 og jepp, jeg har nok fått en liten mage..

liten kul på magen, så er overlykkelig. Slapper helt av nå til jeg skal til jordmord 3 mai og ul 18 mai..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...