Gå til innhold

hvordan holde det skjult/hemmelig


Mamma`N

Anbefalte innlegg

er såå dårlig på å juge om folk spør meg rett ut. skal prøve å late som ingenting men blir vanskelig tror jeg. jobber i bhg til vanlig så da er det jo litt greiere og dra på seg en hettegenser da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det vanskeligste er i forhold til jobb jeg! Er sykemeldt ut denne uka siden jeg har store magesmerter, men er også kvalm og kaster opp. Hvordan skal man greie å skjule det når man må løpe ut midt i rapporten feks...?? Det vil jo ikke synes med engang, og når det synes sier man det vell..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjule det på jobben jeg (p.g.a. gravide ikke får lov til å jobbe der ved graviditet) Må omplasseres. Det er litt kjedelig i tilfelle det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det tidlig til sjefen min sist og hadde bare god erfaring med det. Da ble det tatt hensyn til graviditeten tidlig. Tenker jeg kommer til å si det når kvalmen kommer denne gangen også, men håper det blir litt tid til fortsatt. Knapt 5 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også jeg kommer til å si det til sjefen min etterhvert ja....men har lyst til å prøve :) hehe å vente til det er gått 3 mnd da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må også fortellle det til sjefen min siden jeg er offshore ansatt. Dette skjer nå i uke 6. Ansatte for ikke vite noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det også er vanskelig, særlig ovenfor venner.. jeg har "påtatt" meg en del helgejobbing i det siste.. he he.. men de skjønner vel tegninga snart vel..?

og angående jobben så har jeg ikke sagt noe enda, for jeg jobbe med uttaggering og jeg får ikke lov til å fortsette med den jobben når jeg forteller at jeg er gravid.. er et veldig dilemma føler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til de to jeg jobber nærmest med på jobb, sånn at jeg kan overlate noen av oppgavene til dem. Men jeg vil ikke si noe til andre ennå, siden jeg har hatt 2 aborter rett etterhverandre. Så jeg vil vente til jeg veit hvordan det går. Skal på UL på tidlig kontroll for å se hjertet er dannet rundt uke 7. Så etter det kan jeg slappe litt av. Nå går jeg på tåhev, og er ikke helt meg selv. Men jeg har troa denne gang på at det skal gå bra.

Og så etterhvert når vi se at det går veien, sier vi det til jobb og til nærmeste familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i barnehage og hadde tenkt å la dette være hemmelig en god stund til, men i og med at jeg ble så kvalm og uvel bestemte jeg meg for å fortelle det. Bedre at sjefen vet hvorfor jeg av og til må løpe. Har også sagt det til ped.leder på avdelingen. Men vi har tenk (så lenge det er mulig) å holde det hemmelig en god stund lengre for familie og venner. Litt fordi at der trenger de ikke å oppdage at jeg er litt "syk";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i bhg selv, å etter x antall ganger for å kaste opp begynnte de andre å skjønne tegninga. men venter med å fortelle til fam å venner så lenge jeg klarer å holde munn men det er ikke lett er 7 uker i morgen blir litt frustrert over tellingen på bim siden de regner jo uken føre.. rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit hittil å holde det skjult for min del, men føler at jeg må si ifra snart. Jobber en del alene i butikk, litt kjipt om jeg står der og må kaste opp, og ikke kunne forlate butikken :( Gruer meg litt, men håper sjefen er grei med meg.

 

Har kun sagt det til nærmeste familie og et vennepar, resten av slekta skal få vite det tidsnok. I en bursdagsfest sist helg drakk jeg mozell i hvitvinsglass, ingen som fatta mistanke (bortsett fra at jeg kanskje drakk så mye uten å bli beruset) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fortalt det til de jeg jobber med, men ikke min overordnede(som er i en helt annen by). Er så surrete og trøtt om dagen så var liksom like greit å si det til de, og dersom det går galt så vil de nok få rede på det også..vil ikke akkurat troppe opp helt normal på jobb hvis jeg f eks får en SA...Ellers avventer jeg til uke 12 med å fortelle til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 6 uker på vei. Har fortalt det til foreldrene min, søsteren min, ett par venniner og sjefen min. Alle gikk forsåvidt og ventet;-) Jeg har bare gode erfaringer med å fortelle det til alle disse. Det er jo de som vil få greie på det om det skulle gå galt også. Jeg føler det er mye lettere på jobb når sjefen vet hvorfor jeg surrer litt, er dårlig og evt må være hjemme noen dager. Det er også veldig godt å ha noen å spørre om jeg lurer på noe. (Dette er min 1. og jeg kan ingenting føler jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...