Tre tette! *07+10+11* Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg begynner å ble seriøst depeimert av å være gravid. Er hjemmeværende med sønnen min på 2 år. Han er ekstremt aktiv og er høyt og lavt dagen lang. Synes jeg bare går rundt å kjefter dagen lang og er en dårlig mor. I dag er jeg 38+2 og har legt på meg 19 kilo. Jeg er egentlig ganske slank, men magen er mega stor! Sønnen min veide 4530, og dette er nok ikke noe liten baby heller.. Har lenge gått å håpet på at det skal skje noe. Men det skjer jo ikke noe her! Er det noe jeg kan gjøre?? Kan jeg kreve å bli satt igang??
Humlesnurr Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Ahh, som om jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg er 38+4 idag. Er hjemme med sønnen på 2,5år og har lagt på meg ca 20kg. Jeg kjefter, og takler trasset hans dårlig. Har dårlig samvittighet for at han sitter for mye forran tv. Det er bare da det blir litt ro og jeg er for sliten til å fly høyt og lavt hele tiden. Jenten i magen har det fortsatt med å snurre rundt, så jeg skal på svangerskapspoliklinikk i dag, for å legge plan om hva som skal skje, dersom jeg går i fødsel og hun ligger feil vei. Setefødsel er uaktuelt. Men jeg går jo å tenker på dette også. Alt er liksom så uforutsigbart. Jeg er trett, og vil heller ikke være gravid lengre... Med tanke på igangsetting ønsker jeg ikke dette, før det blir nødvendig. Ble satt igang pga sv.sk forgiftning i forrige svangerskap, og det ble en fryktelig hard fødsel. Så vil helst at det starter av seg selv denne gangen. Det er ikke lenge igjen, men dagene snegler seg av gårde. Jeg føler med deg!!
Fifrildi Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Nei, du kan ikke kreve å bli satt i gang. Du har enda 4 uker igjen til du regnes som overtidig, du har jo bare entret "normalnedslagsfeltet" for fødsel nå nylig. I tillegg må man ikke glemme hvor vanskelig det er å sette i gang. Når kroppen ikke er moden for fødsel er det en prosess som kan 4-5 dager og er omstendelig, slitsom og kan til tider være delvis smertefull. Da jordmor på fødselsforberedende kurs forklarte hvor vanskelig det faktisk er å sette i gang en fødsel fikk jeg stor forståelse for at dette ikke er noe man forsøker i utide (og forstod også at alle kjerringrådene for å sette i gang fødsel ikke har noen annen funksjon enn å gjøre folk søkke slitne og frustrerte mens de gumler kaner og vurderer å løpe 5-mila som høygravid...). Derfor setter man kun i gang fødsler når dette regnes som medisinsk nødvendig (mistanke om stort barn er ikke det).
En jente i vente:) Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg ble satt i gang med min andre pga depresjon over det du sliter med. Følte jeg mistet kontrollen over min første fødte og slet skikkelig på slutten. Jeg var i uke 38 da. Men samtidig hadde jeg ekstrem bekkenløsning som hemmet meg veldig:( Så det var litt pga det også!
En jente i vente:) Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Det tok 2t til meg da jeg ble satt i gang!
Trultemor73 Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Hei! Akkurat et slikt innlegg jeg hadde lyst til å skrive i dag. Godt vi er flere. Jeg skal til jordmor i morgen og da skal jeg ihvertfall kreve å komme til sykehuset og få en vekstkontroll, evnt bli satt i gang. Tror nok jeg får innvilget det heldigvis. Jeg er 39 uker i dag. Min termin er i morgen. Har født to barn tidligere 19 og 23 dager før den ultralydterminen jeg har fått denne gangen og de veide 4450 gram og 3790 gram. Denne ligger minst like mye over kurven som den største. Fikk ihverfall beskjed fra sykehuset på ultralyden at jeg mest sannsynlig ikke fikk lov til å gå til ultralydterminen (14 april). Men finner de ut at babyen ikker er så stor, så går jeg gjerne lengre. Men er den over 5 kg vil jeg ha den ut, nååååååå. Jeg har ei på snart 4 år hjemme jeg da, og merker at lunta til tider er ganske så kort. Det kommer kun av at jeg er så engstelig for en stor baby. Formen er ganske så bra i grunnen. Har to jenter som har bursdag 19 og 24 april og sliter nå med å få planlagt bursdagene deres. Kan jo ikke sende ut innbydelser når jeg ikke vet når barnet kommer. Men innbydelser og slikt er klart, så jeg får bare se det ann. Kunne de bare hatt en vekststimulering før, slik at jeg ikke hadde tenkt å engste meg. Jeg er ikke mer en 164 cm høy og hadde problemer med å få ut henne på 4450 gram. Jeg får høre med jordmor i morgen. Er ikke vekten noen grunn til å sette igang, gjør de det jo ikke med meg heller. Rart de sa på sykehuset at de kom til å gjøre det på ultralyden. Gleder meg til å få litt klarhet hos jordmor i morgen.
Erlinda Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hei. Har begynt å fått nok jeg også nå ja. Dette er mitt 4 sv og har ei på snart 2 som går og krever sitt av moren. Er forferdelig tung i kroppen og det er så vondt å gjøre ting. Hadde en periode der jeg var så sliten og trett, trodde ikke jeg hadde krefter til fødselen, men det har forandret seg. Har fått sovet og slappet av en god del, så kreftene er nok tilbake nå :-) Hadde termin 1 april, men går vel til siste slutt, som forrige gang. Har vel lagt på meg ca 20 kg, men har ikke vært så tung noen gang. Tror ikke du får krevd å bli satt igang, men man vet alldri. Dette er jo fra plass til plass og fra JM til JM.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jg tror jeg har vært lei sia jeg pissa på pinnen jeg! Bekkenløsning, hyperemisis, sure oppstøt, og nå i tillegg nedpress, vonde kynnere, søvnløse netter, syk hele tia, bare ligger på sofaen, har en 3 åring som jeg nesten ikke klarer ha kontroll på (heldigvis en snill pappa). Sist fødsel ble jeg satt igang 10 dager på overtid og han kom på den 11, dagen. Det endte med fødsel fra helv..., så jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å bli satt igang, men har på følelsen hvis jeg blir satt igang til min termin så er ho ikke like stor som 1 og tror det da vil gå bedre, samt at jeg slipper gå 2 uker gravid til. UL term er 20 mai. Jeg har lagt frem alt til legen og jeg får faktisk bli satt igang til mensterm 5 mai. Så jeg tror at hvis du legger frem alt til legen din så tar h*n hensyn til det med tanke på du er 2. gangsfødene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå