Gå til innhold

Da er tiden inne for nytt diskusjonstema,- SOLKREM!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, i år igjen. Samme blemma fra min side..Kjøpte solkrem til ungene til påska og siden jeg selv bruker minst like høy faktor, bruker jeg samme krem som ungene...Og selv om de hvert år er" ny og forbedret";- må jeg bare si at jeg skjønner barn HATER og smøre seg med solkrem..Barnesolkremer er no dritt......ANsiktet fullt av røde nupper (kommer p kroppen også, når den smøres), det følse som å gå med delfiafett smurt i ansiktet, og man må jo gjenta smøringa fler ganger utover dagen,- grøss.......Sitter enda i meg, selv om jeg innerst inne VET at ny og forbedret IKKE betyr bra....

OG til sommerne, med hele KROPPEN full av den gørra som kalles "barnesolkrem",- og man skal bade i sjøen i tilleg og gjenta smøringa ENDA oftere.......Scrubbing EN gang i dusjen er IKKE nok.....

Hva bruker dere til deres håpefulle, hva bruker dere selv og dere som bruker ungene sine, hva synes dere, ærlig talt om barnesolkremene..Finnes det en barnesolkrem BEHAGELIG og ha på? Jeg kommer til å bruke opp denne ASAP og kjøpe "vanlig solkrem" i faktor 50 (40 om jeg finner) til mitt ansikt og 30 til kropp til meg og ungene.....Skulle ønske jeg kjøpte den til ansiktet nå i påska, for det er alltid litt igjen av den på tampen av sommeren...FØler dete var noen hundrelapper ut av vinduet igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smører både unger og meg selv med Nivea-solkrem. Den er både billig og bra. Klisser ikke, og vi blir ikke brent.

Skrevet

Dermalogica har nydelige lette solkremer.

Men de er ikke vannfaste, så må smøres oftere.

Skrevet

Men bruker du den for barn ? Er det ikke Nivea som har den "grønne sprayen", som skal gjøre det så moro for barna? Den er IKKE noe og gå med altså...Seig som f..Men de vanlige til Nivea liker jeg også....Lette, gode, trekker seg inn og klisser ikke...:o) Men til ansiktet foretrekker jeg en spesiell for det (pga anti-rynke de har...), selv om Nivea sine er greie (FØLES gode på) til ansiktet også...

HI

Skrevet

Her bruker ungene Babyline. Synes den er helt grei å smøre ut og ungene plages heller ikke av den. Kommer nok til å bruke den igjen, i kombinasjon med at vi tenkte å prøve Vichy Children faktor 50spray.

Vi voksne prøvde Coop Anglamark i fjor, og syntes den var mer klissete og seig enn Babyline sin. Kommer nok ikke til å kjøpe den igjen.

Kjøper kun solkremer til både liten og stor som har gjort det godt på Grønn Hverdag sin test for solkremer.

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Test-av-solkrem-2009/Solkremer-2009-Testvinnerne

Skrevet

HI her....Anbefaler alle som kjøper egne "barnesolkremer" og bruke de en hel dag selv, og smøre seg like ofte som man smører barna..DA først får man kjenne hvordan de føles..Jeg tror jeg har prøvd det meste pr.dags dato, og har bare ikke funnet en eneste krem som kommer i nærheten av å være behagelig og bruke.....

Etter et par dager med "Min solkrem" så har ungene latt meg smøre de så ofte jeg vil..SÅ legne jeg har brukt barnesolkrem er hver smøring en kamp..-

Og jeg forstår de så godt...Men lurer da på, om den er så ubehagelig og lager røde prikker (som kommer bort kort etter man slutter med solkrem men dog.....)kan den være bra? ELler er det bare noe solkremprodusenter har funnet på for å kunne selge minst en flaske solkrem ekstra pr barnefamilie, samt ta litt mer betalt pr ml fordi den er så "spesiell og bra"?????

Har man funnet ut at min generasjon (som har vokst opp med solkrem, men da kun "voksensolkrem") har tatt skader av å bruke samme solkrem som mamma og pappa? Er ikke cluet og IKKE bli solbrent?

Altså, barensolkrem, helt ok om ungen IKKE skal bade og IKKE kan løpe/røre på seg så man blir varm...Og kanskje berger med en smøring pr dag (alla baby som ligger i skyggen), men for unger osm er aktive???

Nei, prøv selv før dere kliner det på ungene, særlig om dere opplever barn som kvier seg for å smøres...Går det greit, så er det jo ikke noe problem:o)

Skrevet

Jeg bestilte fra naturlighudpleie.no. Solkremen var no herk å få smurt ut, men for første gang på maaaange år, fikk jeg ikke soleksem. Så det blir nok den i år også, ihvertfall hvis det blir sydentur. Brukte den første uka i syden, uka etter brukte jeg Nivea lavere faktor, mens barna brukte den samme.

Skrevet

Må jo nesten ha doktorgrad for å finne fram i jungelen av solkremer og samtidig ta hensyn til barnas hud. Søker alltid etter tester på nettet før jeg kjøper ting og tang til barna, men hvilken test skal man følge. Da min første var baby, fant jeg en test i et blad, en test som sa noe om hvilke solkremer som hadde den virkningen produsenten påsto at de hadde (altså, hvilken solfator de egentlig holdt). I følge Grønn hverdag skulle babyline være bra, men i følge denne testen sto den visstnok ikke til forventningene (dette er flere år siden, så gjelder ikke babyline nå!). da blir det fryktelig vanskelig. Man vil jo gjøre det beste, særlig når man er førstegangs og litt ekstra hønemor. Men konkluderte vel med at det var bedre med litt lavere solfaktor, smurte henne ofte og holdt henne una solen midt på dagen, istedet for disse hormonforstyrrende stoffene og denne hersens parfymen de putter i alt.

Skrevet

Derfor jeg bruker samme solkrem selv,- som ungene..Så får jeg følt på kroppen hva jeg putter på de..

Om vi ikke reagerer på de med daglig bruk nesten hele sommeren, hverken jeg eller barna, de er behagelig og ha på seg, ja, da har jeg vanskelig for å tro at den er mer farlig en en som gir røde prikker på alle mann, som klør, er ubehagelig å ha på og nesten umulig og vaske bort i kveldsbadet (scrub er liksom ikke noe jeg vil bruke på barna...)Selv om den er "best i test"..Lurer på om de som lager testene har brukt de selv, på sin kropp......Eller bare testet ut ifra hva som er I kremene.Nå er det jo sånn at hver for seg kan stoffene i en krem være helt ok, men sammen kan de danne nye biloigiske eller kjemiske forbindelser som IKKE er særlig bra..Eller innholdet i kremene kan reagere med hud, kroppsvæsker, sjøvann osv og danne farlige forbindelser..Derfor har jeg vansker med å tro at "innholdstester" er så kjempetrygge.....

Skrevet

Vichy kjøper jeg, og kjøper ikke barnesolkrem. Kjøper vanlig solkrem, som vi bruker alle sammen. Vichy har ikke parabener i seg heller, slik som Nivea, feks. har.

Skrevet

Bruker Vichy. Ikke barnesolkremen, men den vanlige i faktor 20 eller 30. Vi bruker samme solkrem alle sammen her. Vichy er veldig lett å smøre ut, føles ikke klissete på huden og inneholder ikke parabener :)

Skrevet

Jeg bruker også kremen fra naturlighudpleie. Ingen av oss har røde prikker eller solbrent hud:) I tillegg inneholder den ikke parabener og andre hormonforstyrrende stoffer som man helst ikke vil utsette ungene for. Herk og smøre ut er den som de fleste andre kremer med fysisk filter.

Skrevet

BLir litt "lettet" når jeg ser at ikke bare jeg "mishandler" barna mine ved å smøre de med samme solkrem som jeg selv..Liker selv Vichy, LAncaster og Cliniderm.....

OGså kjøpte jeg en supergod en for mange, mange år siden i Spania osm jeg ikke har sett igjen....Luktet så godt, var så god og bruke og fantes i "all verdens faktorer":. Mulig jeg ikke hadde likt den nå, for mye har skjedd med solkrem på 15-17 år..Men DA var den unik..Selv om jeg valgt lav faktor (måtte jo bli BRUN) så kan jeg huske at alle faktorer hadde samme konsistens og lukt (Var testere jeg prøvde:.) Og det faktorutvalget..6-8-10-12-15-20-25-30-35 hadde de..Nå finnes det kun 50 (i noen ) 30, 20 og 8-12 synes jeg...Hva skjedde med 15 og 25??? :o)

HI

Skrevet

Vi bruker bare den blå flasken, lurer på om det er nivea men er ikke sikker. Og vi har faktor 25 eller deromkring til alle i huset, store og små. Ikke noe barnekrem her i huset.

vi har en med atopisk eksem og reagerer på kremene som er allergivennlige også, men denne går ganske greit, en av de beste vi har prøvd til nå. Hun blir ikke smørt så veldig mye, hun trives heller i en stor vid t-skjorte så det blir gjerne ansikt og litt armer. Hun har aldri blitt brent heller, så vi smører ikke for lite i forhold til at hun skulle bli brent.

Skrevet

Helt ok å smøre med voksen solkrem så lenge den er mild og har høy faktor :-) Vichy er et godt merke.

Skrevet

Vi bruker vanlig Nivea både til ungene og oss voksne (også den barnekremen fra Nivea med faktor 15). Nivea-kremene er de eneste som ungene ikke får utslett av (Vichy er en versting, den fikk de knallrødt, vablete utslett av!). Nivea sine kremer er gode å smøre ut og beskytter godt mot solen.

Holder meg langt unna den grønne sprayen til Nivea, da, den reagerer de allergisk på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...