Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hvor lenge er det vanlig og akseptabelt at barn/ungdom sover sammen gutt og jente. Ville dere synes det var OK at to 12 åringer delte seng når de overnatter hos hverandre (120 seng) og ar 15 åringer sover på samme rom (ikke samme seng). Alle er bare venner, ikke kjærester, men når bør foreldrene begynne å sette restriksjoner. Eventuelt bør foreldrene blande seg i det heletatt?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Jeg ville ikke likt det før de er 16-17 og eldre. Hva de sier om hva de er trenger ikke å være helt riktig, og som 12 åring har man vel ikke egentlig forstått hva konsekvensene kan være.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Vanskelig tema... Mange 12-åringer er langt på vei i puberteten, andre har ikke kommet dit. Men jeg tror jeg ville satt grensen til 10, og samme rom vet jeg ærlig talt ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Dette kommer veldig an på modenhet på ungene, og hvordan de kjenner hverandre, hvor godt de voksne kjenner barna, hvordan de snakker sammen, og mange andre ting.. Jeg tenker at det ikke er naturlig å ha noe kategorisk svar på dette, nettopp fordi ungene er så forskjellige.... Jeg har en jente på 13 som har god kontakt med sin fetter på 15.. De sover ofte over hos hverandre. Jeg har ikke gjort noe stort nummer ut av dette, men jeg legger madrass til nevøen min på gulvet inne på rommet til datteren min, og spiller litt "dum".. kommer stadig innom og spør om alt er i orden, om de skal ha ekstra dyner, pledd, puter, om de vil ha kveldsmat på sengen osv. På den måten vet de at jeg til enhver tid kan komme bomsende inn..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Spørsmålet her er ikke når de egentlig kan begynne, men om de må slutte når de når en viss alder.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Jeg er mest bekymret for sexpresset som kan oppstå. Tror jeg ville holdt kjønn i avdelte rom i mitt hus uansett om de ikke er kjærester da..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Vet ikke om jeg var spesiellt tidlig ute, men når jeg var 7-8 år overnattet jeg hos en kompis på 9-10 år. Tror kanskje vi var alene hjemme også, kanskje vi hadde barnevakt, men vet og husker godt at vi utforsket hverandres kropper. Vi lå i utg.punktet ikke i samme seng. Nå husker jeg ikke mye av dette, husker bare at vi gjorde mer enn å sove. Tror jeg ville satt en grense på max 10 år. Den nedre grensen ville jeg satt på 15-16 tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå