Gå til innhold

Datra mi sliter... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun gråter ofte - egentlig mest etter hun har kommet fra pappan sin...

Det som gjør henne vondt, er at ikke mamma og pappa bor sammen lenger. Hun er 7 år, og det er 2 år siden samlivsbruddet!!!

Den versjonen hun kjenner, er at mamma og pappa fant ut at de hadde det bedre om de bodde hver for seg... blablabla... Altså: vi delte skylda, og sørget for at hun skjønte det ikke hadde noe med henne og gjøre at han flytta. Sannheten er at han stakk... Rosenrødt på tirsdag og onsdag bare dro han liksom...

Vi bodde i en annen by sammen alle tre før vi flyttet hit vi er nå, hvor vi etter hvert flyttet fra hverandre. Og hun trekker fram mange minner der fra- mye fra den tiden hun savner. Jeg har spurt henne om det kanskje er byen hun savner, men nei det er at vi alle var sammen.

Jeg er tydelig overfor henne når det gjelder det at vi ikke kommer til å flytte sammen igjen. Vil ikke gi henne falske forhåpninger. Men nå har jeg brukt opp mine egne gode råd... Noen som har forslag til hvordan jeg kan hjelpe henne med dette...? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere fortsatt venner da?

Har flere venner som har gått ifra hverandre,men som fortsatt finner på ting sammen med barna.(for barnas skyld)

Skjønner at det ikke alltid er lett det altså, men tror det er godt for barna og av og til ha de som betyr mest for dem rundt seg samtidig

Skrevet

Venner er vi nok ikke, men vi har en høflig tone overfor hverandre. Har foreslått for han at vi gjør et eller annet sammen med henne en dag. Men han kan ikke pga sjalu kjæreste... :/

HI

Skrevet

hmmmm jeg vet ikke helt.... vanskelig uten erfaring. Men hva med at helsesøster på skolen f,.eks snakker med henne? Mulig det er enklere enn at du skal si det samme om og om igjen?

Skrevet

Ja, den tanken har jeg også vært innom,men jeg frykter at hun ikke kommer til å si noe som helst... Hun er meget sjenert overfor fremmede. Men jeg skal vurdere det igjen, kanskje det er verdt et forsøk :)

Takk for råd:)

HI

Skrevet

Bryr han seg mer om kjæresten sin enn om datteren sin altså?

Hvis min kjæreste hadde vært sjalu på barnet mitt/faren til barnet mitt, hadde jeg dumpet ham på flekken.

BARNET KOMMER FØRST!

Skrevet

Ja, det er jeg helt enig i. Men jeg tror ikke han skjønner helt hva dette handler om. Han sier at hun aldri er trist når hun er hos han, og jeg får litt følelsen av at han ikke tror meg helt...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...