Gå til innhold

Fjortis og røyking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen min er 14 år og røyker hver dag. Hun vet at jeg vet, vi har snakket sammen. Hun sier hun ikke er avhengig og kan slutte når som helst. Men røyker enda.. Hun er aktiv fotballspiller(en så lenge).

Er kun morfar som røyker i hele familien på begge sider.

2 andre familiemedlem sluttet ifjor,ene av dem pga kols.

Det er eldre bekjente som kjøper for henne. Jeg vet ikke hvem.

Er det noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nekte å gi henne penger i fremtiden hvis hun ikke slutter:-)

Skrevet

Det er nok dessverre ikke så mye du kan gjøre. Du kan sikkert forsøke å true, lokke, bestikke, opplyse osv. Men er hun som tenåringer flest så går det inn det ene øret, ut det andre og til syvemde og sist så gjør hun som hun selv vil.

Du får be til høyere makter om at hun er en smart og fornuftig jente som snart legger røyken på hylla

Skrevet

Ikke gjør det lett for henne i hvertfall. Mine foreldre var litt sånn" ååååså skuffa..." men kunne godt ha askebeger på rommet, fikk penger til røyk og kunne godt ha pakka mi synlig. Jeg fortsatte helt ut til midten av mitt første svangerskap... *herregud, så dumt*

Mens av de venninnene som ikke fikk lov til å røyke, fikk kjeft, fikk husarrest, ble nektet penger og ble ransaket osv er det svært få som fortsatte til voksen alder..

Skrevet

Frist med betaling av sertefikatet.. eller halvparten alt ettersom hvor pengesterk du er - hvis hun holder seg fra røyking til hun er 18.

Skrevet

Hadde nok ikke gitt henne penger...

Skrevet

Hi her.

Tenker at hvis jeg holder tilbake alt av penger er jeg redd hun låner av andre eller stjeler..

Men jeg vil selvfølgelig ikke betale for sigarettene heller.

Skrevet

Du kan ta en krig og sette deg i respekt som voksen, eller du kan la henne selv ta idiotiske avgjørelser hun ikke er moden nok for.

Ingen penger, strikse innetider, sjekk av lommer og lukt, sanksjoner hver gang hun ferskes osv. Anmelde de som kjøper om du kan finne ut hvem det er. Selvsagt er det ikke greit at en fjortenåring røyker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...