Gå til innhold

Hvilken prevansjon bruker dere? Fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart føde mitt 3.barn og har ingen planer om å bli gravid på minst 5 år! Så da lurer jeg på hvilken prevansjon jeg bør bruke. Skal amme så da kan jeg ikke bruke p-pille, p-sprøyte/plaster og ceracette blør jeg av hele tiden. Så hva anbefaler dere? Ikke noe som tar bort sexlysten, da er liksom poenget borte :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tåler ingen hormoner, så har brukt kondom lenge. Ikke veldig praktisk og anbefaler det ikke:) Synes kobberspiral virker fornuftig, selv om det ser ut som mer enn en og annen dame her har blitt gravid med det (?) så etter fødselen er det mulig det blir det.

Skrevet

Hos oss ble det sterilisering av mannen kort tid før 3.mann kom, og det fungerer utmerket. :-)

Mellom nr 2 og 3 hadde jeg god erfaring med hormonspiral. Ingen bortfall av sexlyst, ingen vektøkning og minimale blødninger. Ammingen gikk også helt fint.

Skrevet

Er hormonspiral 100% sikker?

Skrevet

Sterilisering venter vi litt med. Vi er ikke helt sikker på at dette blir siste! Men vi vil vente i mange år med neste. Vi er begge unge så har god tid! :)

Men hormonspiral høres ikke dumt ut. Er det vondt å sette inn? Må den byttes ut av og til?

Skrevet

Sikrere en p og minipiller, og likevel bare med en forsvinnende liten mengde hormon.

Skrevet

Hormonspiral. Helt supert, har mistet mensen. Ubehagelig å sette inn, men kan ha den i 5 år. jeg har ingen bivirkninger.

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av hormonelle prevansjonsmidler hehe. P-sprøyte, p-piller, minipiller.. Tålte ingenting. Null sexlyst, kvalme, 20 kg opp, humørsvingninger osv.

MEN

Nå satte jeg inn hormonspiral ca en uke før påske og..........

INGEN bivirkninger enda!!!! Jeg er så lykkelig. Fungerer ikke for alle, men verd å prøve. Den er også like sikker som kvinnelig sterilisering. Trodde aldri det skulle gå men der tok jeg foreløpig heldigvis feil *bank i bordet*.

Håper du finner noe som passer for deg :)

Skrevet

Da prøver jeg det :)

Men kjenner ikke at den er der inne vel? Da hadde jeg klikka til slutt... :S

Skrevet

Når det gjelder å sette den inn kjente jeg et lite "stikk" i magen. Varte bare noen sekund. Ingenting å klage på :)).

Har heller ikke hatt noen stor blødning selv om jeg skulle hatt mensen nå så jeg går og lurer på om man mister mensen med en gang?? Jaja savner den ikke akkurat hehe. Har hatt 3-4 småblødninger etterpå men kan helt fint bruke truseinnlegg.

Hilsen meg som akkurat har satt den inn :))

Skrevet

Har ikke sjans til å kjenne den :). De sier at om du stikker fingrene langt inn så kan du kjenne trådene. Jeg har ikke prøvd. Men når det gjelder sex så er ikke det noe annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...