Gå til innhold

Råtten lukt av klærene i vaskemaskinen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke jeg bruker skyllemiddel i vaskemaskinen, lukter klærene en smule råttent.

Hva i all verden kan det komme av?

Noen klok hoder som har noen tips til hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at klærne ligger en stund i vaskemaskinen før du tar dem ut?

Skrevet

Det gjør det i vår også! Tenkte å kjøpe maskinrens for å se om det blir borte....

Skrevet

Kanskje du må rense maskina. Ta en kokvask med eddik istedefor såpe. Sjekk også filtre og om det kan ligge igjen vann et sted i maskina.

Jeg hadde dette problemet lenge, klærne lå ikke lenge heller. Men hadde en billig, gammel maskin der det alltid ble liggende igjen vann. Nå har jeg ny kvalitetsmaskin og opplever aldri dette lenger.

Skrevet

Hmm det kan jo være noe som ligger i filteret kanskje? Er det lenge siden du har kjørt en maskinrens?

Her i huset er det samboeren min som ordner slike ting, men tror han gjør det en gang iblant :-P

Skrevet

Hi her.

Vasket nettopp dressen til sønnen min og tok den ut av maskinen med en gang den var ferdig. Den lukter direkte dårlig!!

Hvor får man kjøpt maskinrens til en vaskemaskin da? Trodde det var bare sånn som de solgte til oppvaskemaskiner.

Skrevet

Helt vanlig på HD maskiner.

Dette gjør du. Fyller en liter klor i vaske maskinen og vasker på det varmeste programmet du har. Så setter du på en maskin tom med bare kaldt vann og skylder.

Skrevet

Jeg kjøpte maskinrens på rema. Ellers ble det bedre hos oss når sokker ble vasket på 60 grader. Det er også lurt å kjøre maskinen på 90 grader med jevne mellomrom. Legg de sure klærne i eddik, det hjelper :)

Skrevet

Hva er HD maskiner?

Skrevet

Skal man fylle 1 LITER klor i det kammeret som man har vaskemiddelet i, eller tømme kloren direkte inn i trommelen?

Hi.

Skrevet

HE selvfølgelig, beklager.

High Efficiency washers. Pass på å ikke bruke mye såpe og aldri lukke døren til vaskemaskinen etter bruk.

Skrevet

Spiller liten rolle hvor du putter det så lenge du ikke bruker forvask.

Skrevet

Poenget er å la kloren og det meget varme vannet være så lenge som overhode mulig i vaskemaskinen.

Skrevet

Føle rmeg litt dum nå, men hva er High Efficiency washers ?

Er det en type vaskemaskiner eller?

Skrevet

Jeg putter en pakke eller to av sånn sitronsyre pulver som du finner i bakehyllen på butikken. Er rimelig og fjerner lukt. Kjør på programmet som har høyest temperatur.

Skrevet

Litt generelt, de aller fleste vaskemaskiner med front åpning og noen med topp åpning. Så hvis du har en helt alminnelig norsk variant vil du nok ha en HE maskin. De bruker mindre vann og gravitet til å snu tøyet i motsettning til de som bruker en snurretrommel og mye mere vann.

Skrevet

Takker og bukker for gode råd!

Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...