Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Trenger dagsmenyer altså. Og hvor mye kalorier inneholder den menyen? Hvor mye går du ned i uken med den menyen? Trener du utenom?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Frokost: 3dl ekstra lettmelk oppi 4 dl kaffe. 2.0 stk egg 2.0 stk. RugSprø 50.0 gram skinke, kokt Lunsj: 2 riskaker 1stk pære 1banan Mellommåltid: 1dl vaniljekesam 3 hermetiske fersken Middag: 1 kyllinglår kokt brokkoli kokt gulrot Dessert: 1 yougurt 1% fett. Dette blir ca 1300 kcal, med ganske bra fordeling av karbo, protein og fett. Jeg går ned 0,5-1,0 kg i uken. (ikke alltid like flink) Trener i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Oi, da går du ned lite i forhold til hvor lite kalorier du spiser. Tipper du ikke trener så mye kondisjon/løper? Hvor mye veier du?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Tror jeg hadde blitt veldig sulten med denne menyen. Men er vel kanskje vært et forsøk?? Lunsj var lite. men man blir vel vant med det.. HI
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 jeg spiser mye mer mat enn hun tidligere her oppe. Men aldri mer enn 1200 kalorier likevel. Frokost. "2 weetabix m 1,5 dl melk Lunch 2 brødskiver med magert pålegg (skinke og magerost f.eks) Mellom måltid Youghurt 0% Med 2ss frokostblanding Middag 100g ris,poteter,pasta o.l 150 gram magert kjøtt (karbonade,kyllingfileet etc) Mager saus av noe slag 0,5 dl Ellers så pøser jeg på med grønsaker til alle måltider. Har gått ned rundt 2kg hver uke i 4 uker nå. men nå går jeg nok ned på 1 kg i uka. Spaserer hver dag. Pga valgene hun over tar så blir det mindre mat enn hva jeg spiser f.eks kyllinglår er veldig kaloririkt. mellommåltidet hennes er heller ikke særlig sunt eller kalorifattig. Kaffe og te kan du drikke ubegrenset. LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Grete Roede er vel lavkalori, i hvert fall moderat lavkalori. Der er det ulike dagsmenyer etter hvor stort kaloribehov man har, altså ut fra hva man veier og hvor aktiv man er. Men de fleste havner nok på meny 2 som er ca 1600 kalorier per dag, da ser en dag slik ut, med forklaring nedenfor: frokost, 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal Lunsj; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal Mellom, 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal Middag; 1 middagsrasjon, 1 potetrasjon, saus, tilsammen 400 kcal Kvelds; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal Melk , 3 melkerasjoner tilsammen 200kcal Frukt3 frukter, tilsammen 200kcal kosemerker , 2stk, tilsammen 50kcal. I tillegg kommer ubegrenset med grønnsaker og 10 glass vann om dagen Forklaring på rasjonene: 1 brødrasjon: 1 brødskive av 30 gram, 2 knekkebrød eller 20 gram kornblanding 1 påleggsrasjon: 20 gram pålegg, 15 g pålegg + 5 gram lett margarin, 10 g rosiner eller banan til frokostblaning 1 middagsrasjon: 150 g kjøtt, fisk, kylling 1 potetrasjon: 150 g potet eller 100 g kokt ris/pasta 1 sausrasjon: 0,5 dl saus I tillegg skal man trene, men det holder med moderat mosjon noen ganger i uka. På Grete Roede skal man gå ned 0,5 til 1 kilo i uka.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hei 22.20. her. Ja jeg vet jeg går ned lite for å spise så lite, og ja jeg blir sulten hele tiden av denne menyen, men jeg MÅ bare gjøre det sånn, for jeg har så vanskelig for å gå ned. Så lenge jeg klarer å gå nedover og nedover jeg så er jeg fornøyd. Jeg løper ikke nei, men går med vognen 1-2 timer pr dag. I tillegg jobber jeg med hardt hagearbeid for tiden. Har FULL kontroll med hva jeg spiser av kcal og hva jeg trener bort av kcal. Men som jeg sa er jeg ikke like flink hele tiden. 1-2 ganger i uken er jeg oppe i ca 3000kcal. Jeg veier 111 kg og er 1,67 høy, så er GODT overvektig. Men har gått ned fra 117 kg. Bmi er akkurat under 40 nå... Men nåe mine små delmål sakte men ssikkert, og skal ned 41 kg til. Lykke til HI:-) Det er knalltøft, men det går!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Frokost: 2 skiver med pålegg. Brød kan byttes ut med havregrøt, kornblanding eller knekkebrød. 2 skiver = 3 knekkebrød. Lunsj: 2 skiver med pålegg. Du kan velge en salat med litt dressing (uten ost og oliven) Mellommåltid: 1 skive med pålegg. Bruk rene pålegg, ikke "bygg" flere pålegg i høyden. Middag: 150g kjøtt/fugl/fisk. 120g ris/pasta/potet, ubegrenset med grønnsaker og salat, 0,5 dl saus eller 1 ss dressing Kveldsmat: 1 skive med pålegg I tillegg 3 frukter, 500g grønnasker, 0,5 dl melk eller lettyoghurt. 1 stk multivitamin, 1-2 stk omega/tran. 2 liter vann. Dette blir ca 1500 kalorier i døgnet, du skal ikke spise mindre enn dette om du trener. Trener du ikke kan du kutte ned littegranne, men ikke spis for lite, da bremser du forbrenningen og det blir vanskeligere å gå ned. Du skal helst ikke ha kosekvelder første 3-4 ukene, men så kan du unne deg en kosekveld i uka. Tren skikkelig kvelden før kosekvelden, da får du en god "etterforbrenning". Går ned ca en kilo i uka, noen ganger 2 kilo og andre ganger en halv kilo, varierer litt etter hvor mye jeg trener, hvor jeg er i menssyklusen osv.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 08:23 igjen. Pass på de usynlige kaloriene! Du skal ikke drikke kalorier, hold deg til vann og te, der er det ingen kalorier. Varier med litt Fun light av og til. Ikke smør på skiva osv. Det er også kaorier i alt fra sukkerfrie drops til druer, så vær bevisst alt du putter i munnen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Masse bra menyer her Hvor mye kalorier er det i denne dagsmenyen? F.eks. Frokost: 2 knekkebrød med mager ost Lunsj: 3 knekkebrød med mager ost Mellom: Dobbel 0% yoplait Middag: Fullkornpasta med grønnsaker Kvelds: 2 knekkebrød med mager ost Dette er en meny jeg kan klare å følge tror jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Det er alt for lite kalorier. Og ikke nok proteiner. Sleng på 150 gram kjøtt av noe slag på middagen så snakker vi. Gå inn på greteroede.no der får du masse tips. Viktig å ikke spise under 1000 kalorier om dagen. Da tror kroppen det er hungersnød, og sparer på alt fettet. Og det vil vi jo ikke? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Nei nei, vil absolutt ikke spare på fettet Men jeg spiser ikke kjøtt og fisk.. huff.. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Ikke kylling heller? Om du er vegiterianer så må du iallefall få proteinene på andre måter? Spiser du egg? Det er 80 kalorier i 1 kokt egg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 Du må ha flere kalorier! Bytt ut noe av magerosten med kjøttpålegg, kokt skinke, kalkunpålegg e.l. Du trenger proteiner. Få noe kjøtt, fugl eller fisk på middagstallerkenen. Spis litt egg, salat med en kyllingfilet e.l. til lunsj noen dager i uka for variasjon og vitaminer.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Jeg spiser egg ja... Og stort sett alt av grønnsaker/salat
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 Du er jo nødt til å spise proteiner, om du ikke spiser kjøtt må du lese deg opp på vegetarkosthold så du ikke blir underernært på noen ting. Du får fylle på med bønner osv, dette kan ikke jeg noe særlig om, annet enn at det er vanskelig å være vegetarianer for nybegynnere. Det krever kunnskap og øvelse å få i seg alle næringstoffene.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/vegetarkost/vegetarkost-og-protein-16223.html Det er ikke så vanskelig som det høres ut som Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 Ja jeg må bli flinkere med proteinene.. Det vet jeg.. Får prøve å spise et par egg daglig... Noen som vil sette opp en dagsplan til meg, uten kjøtt? Vil ikke spise for lite heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå