Gå til innhold

Dette er ikke tull.. Jeg er 1.53 cm "høy" og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

veier bare rundt 43-45 kg. Jeg er lubben, og føler det disser overalt. Jeg skal jo ifølge BMI kalkulatoren være normalvektig. Hvorfor føler jeg meg så tykk da?

Det at legger og lår er stygge med godt visende blodårer, blåmerker og noen rare rødlilla smålinjer overalt, får meg ikke akkurat til å føle meg bedre.

Jeg har også konstant mørke ringer under øynene.

Jeg er jo bare 20 år, men føler kroppen min er 50 år eldre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du spiser mat kroppen din ikke tåler. Eller at du ikke har særlig sterke muskler og kraftig benbygning.

Før jeg ble gravid veide jeg 59 kilo og var ganske fast i fisken fordi jeg trente mye. Klærne passet meg fint.

Nå som jeg har født, veier jeg faktisk mindre, men klærne mine er mye trangere, nettopp fordi jeg ikke har trent noe særlig. Jeg har fått mer fett, slappere kropp, uten å ha gått opp vekt. Jeg har mistet en god del av muskelmassen på ett år. Så BMI er bare en veilende greie, ikke noe man kan stole blindt på.

Skrevet

Du er vel på ingen måte lubben, men du kan jo være "dvask" likevel.

Begynn å trene styrke så skal du se kroppen strammer seg opp. Om du ikke trener noe nå vil du fort merke forbedring om du f.eks annenhver dag trener på en matte på gulvet. Finn et treningsprogram på nettet eller kjøp en dvd med øvelser (utfall, situps, planken, push-ups osv). Etterhvert kan du kjøpe en strikk, manualer e.l. og du vil igjen merke fremgang.

Har gjort dette selv, og etter 4-5 uker var jeg merkbart strammere i kroppen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...