Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer per uke? er det bare kvelder eller kandet være noen har bruk for det på dagtid også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var tidligere, 2 t per uke. Det kan være behov også på dagtid.

Skrevet

Gjennomsnittlig 3timer per uke... noen har mer.

Mange trenger på dagtid, men barn er jo gjerne på skole.

Psykiatri, eldre... blinde o.l. trenger ofte på dagtid.

Skrevet

Har vært støttekontakt for en jente som har cerebral parese og epilepsi.

Fulgte henne til skolen hver morgen og hjem igjen etter skoletid. Hjalp henne med lekser og var med på ettermiddagsaktiviteter 2 ganger i uka. Noen ganger jobbet jeg "ekstra" i helgene og var med henne på kino eller på skoledisco (hun gikk i 9.klasse og jeg gikk i 3.gym)

Skrevet

Jeg jobber som støttekontakt nå!

En dame i psykisk helse, 4 t pr uke. Vi tar det på 2 dager. Jeg er hjemme i permisjon, men syns dagene ble så lange,,, Har kid'en med! Går turer, shopper, osv. Har ca. 2500kr pr mnd for det!

Skrevet

Mannen har vært for to ungdommer (en om gangen da...)

Og begge har i utgangspunktet vært 2-4t i uka, men det har hopet seg opp og ballet på seg. Han jobbet riktignok gjennom barnevernet, så det var vel ikke så veldig overraskende at det ballet på seg.

I det første tilfellet ble det nesten en fulltidsjobb med konstant døgnvakt som kontaktperson både for ungdommen selv, foreldrene, barnevernet, ungdomshjem, politi og hele smørja.

Den andre var heldigvis "enklere" / mindre krevende, men også der var det i perioder behov for langt mer enn de oppsatte timene, og om det var morgen, dag eller kveld gikk veldig om hverandre. Men, der fungerte ting etterhvert så bra at min kjære ble overflødig og ungdommen klarte seg selv (og det var jo målet!)

Så ... det kommer mye an på hvem du jobber for, og hvem du jobber med. Det er en jobb som kan variere mye, så det er veldig vanskelig å svare generelt på hvordan det vil fortone seg for deg.

Men, ja. Jobben kan i teorien utføres til alle døgnets tider, det kommer helt an på brukeren du får tildelt hvilket behov han/hun har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...