Gå til innhold

Har du lagt på deg mer enn 10 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg for vekta (ikke minst nå som påska er over...) Har lagt på meg 10 kg så langt, og er 29 uker i dag.

Er det andre her som har lagt på seg 10 kg eller mer? Hvor høy er du og hva veide du før du ble gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada, 22 kg her. En uke til termin.

Veide 64 kg før graviditet og er 166 cm høy.

Hmm, kan bli vanskelig å kvitte seg med alle kg etter fødsel, selv om det har gått bra de to andre gangene. Har da også lagt på meg myyyyye.

Skrevet

Jeg er i uke 38, har lagt på meg 13 kilo, 169 høy og 59 kilo til vanlig- og bekymrer meg ikke et sekund over vekta!

Skrevet

Det høres veldig normalt ut:-) Selv har jeg gått opp 15 kg allerede.. Er i 30. uke. Veide 73 kg før jeg ble gravid og veier nå 88. Blir nok ca likt som ved forrige svangerskap, da gikk jeg opp 25 kg.

Jeg er forresten 1.76 høy, og veide 70 kg før jeg ble gravid førse gang. Nevnte for legen at jeg synes det er litt vel drøy vektøkning, men han bare sa at det er så forskjellig fra person til person og at jeg ikke skulle bekymre meg.

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er 179 cm høy og veide 64 kg da jeg ble gravid. Verken lege eller jordmor er bekymret, men jeg liker ikke følelsen av å bli "feit"... Håper amming og trilleturer etter St. Hans gir meg kroppen tilbake.

Skrevet

Jeg har lagt på meg ca 15 kg og er i 33+0 i dag. Var ca 65kg da jeg ble gravid og er 172 høy. Men dette er 2. svangerskap på meg. Forrige gang la jeg på meg i underkant av 25kg, da var jeg 63 kg da jeg ble gravid. Håper at det ikke blir særlig mye mer denne gang.

Skrevet

30 fullgåtte uker og 10 kg +..

Skrevet

35+1 og 11kg ekstra å bære på.

Skrevet

Lagt på meg 13 kg, er 38 uker.

Er en 175 høy og veier 65kg til vanlig.

Gleder meg til å kunne ha på meg mine "gamle" klær og handle ikke gravid klær.

Men må jo bli kvitt disse kg først.

Skrevet

Har hittil lagt på meg 13kg, er 38 uker.

Er 173 høy og veide 55kg før jeg ble gravid.

Håper virkelig IKKE at alle kiloene blir borte etter fødsel. Elsker alle kiloene jeg får =)

Skrevet

Jeg måtte bare kommentere litt her også;) Jeg la på meg 20 kg med nr 1 og 35 kg med nr 2... Til nå har jeg lagt på meg rundt 17 kg og er i uke 30... jeg var 80 kg før gravid de to første gangene og 170 cm høy. Ganske trillrund, men hva gjør vel det:) Denne gang var jeg 74 kg og like høy før jeg ble gravid. Tar ikke veldig på vei for disse kiloene, for jeg spiser godt og koser meg for siste gang i mitt liv:) vet at jeg må passe meg i kostholdet resten av livet for å holde meg sånn noenlunde normalvektig:) Jeg koser meg og blir rundere og rundere;)

Skrevet

Jeg er 168cm høy og er 35 uker og lagt på meg ca 11 kg.... veide 59 kg før.....

Min termin er 27.april og ul termin er 15.mai... så jeg er mellom 35 og 37 uker.....

Skrevet

Jeg har lagt på meg 16 kg til nå, er i uke 33+5. Bekymrer meg egentlig ikke så mye for det pga. jeg la på meg 20 kg i forrige svangerskap da jeg fødte i uke 38, og da raste kiloene av etter knappe 2-3 mnd. Jeg har trent/trener styrke i hele svangerskapet, noe jeg også gjorde i forrige så tror nok det er med på å hjelpe kiloene av etter fødselen også;) Veide forresten 52 kg før jeg ble gravid og er 1,73 m høy. Husk at mye av vekta skyldes vann i kroppen hvis det er til trøst;)

Skrevet

Jeg la på meg 20kg med forrige og nå er jeg i uke 34 og har gått opp 22kg.

Skrevet

Hahaha. Kjenner meg igjen! La på meg 18,5 kg totalt første gang, gikk ned 24,5 på et halvt år. UTEN engang å prøve! Denne gangen har jeg "bare" lagt på meg 14, og bekymrer meg for om jeg kommer til å "forsvinne" utpå høsten! Mitt råd er å ta det helt med ro. Bare tenk på å spise sundt og nok, så får du bli som du blir. Lykke til!

Skrevet

Jeg har lagt på meg 12 kg, er 33 uker på onsdag.. Jeg er 167 cm og veide 63 kg før jeg ble gravid, veier nå 75 kg..

Skrevet

37 uker her og har gått opp 14 kilo. Var "litt myk i kantene" før jeg ble gravid, men bekymrer meg ikke noe over vekta og føler meg mer stor enn feit.

Skrevet

Jeg er i uke 35 og har lagt på meg 10kg siden uke 12 sånn cirka. Hva jeg veide før jeg ble gravid vet jeg rett og slett ikke. Er 169 cm høy.

Skrevet

uke 32 og har lagt på meg 15 kg.. sukk.. :/

Skrevet

1.70 m høy, veide 56-57 før jeg ble gravid og er nå 64 kg (har lagt på meg 1 kg i påsken) Det blir vel 7-8 kg. Tror jeg er typen som kan komme til å slite med å finne normalvekta igjen

Skrevet

herregud så mye enkelte har lagt på seg.jeg er i uke 31 og har bare lagt på meg 6 kilo.1.65 høy.Har nesten ikke mage i det hele tatt:)

Skrevet

Forskjell på kropper vet du! Har bare lagt på meg 7 kg selv og er i uke 32. Vet ikke om det har sammenheng med at jeg var godt over gjennomsnittet trent før jeg ble gravid. Har heller nesten ikke mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...