anne*2barnsmor* Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 stemmer det at det gjør vondest med nummer 3? alle sier at den 3.er verst... hadde en grei fødsel på 14 timer med første mann,en styrtfødsel på 36 minutter med nummer to og lurer fælt på hvordan denne blir... siden nummer to er bare så vidt fyllt 2 år,hva er da muligheten for nok en styrtfødsel?? noen som vet??
3 gullskatter Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Samme lurer jeg på... Veldig spennende med fødsel nr 3...
3 tøffe og 1 prinsesse Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Hei! Har 3 gutter og fødsel nr 3 var den "letteste" for meg. Ingen rier på forhånd og ferdig på under 40 min. Jordmor har vurdert risikoen for at denne fødselen skal gå like fort som stor så jeg skal inn på sykehuset til sjekk ei uke før termin der vil de vurdere å ta vannet hvis det er modent for å unngå hjemmefødsel denne gangen. Selv om den varte i korteste laget så var den på langt nær så vond. Tror nok det går bra med deg også...du har gjort dette før så du vet hva som skjer hele tiden og det er litt trygt! Lykke til
Gjest Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 3 fødsel var en luring hos meg...21 mn imellom så regna jo med det skulle gå rimelig greit.Men hadde på og av rier i nesten 18 timer før fødselen endelig kom igang! Men da var hun ute på et blunk altså)
sosol Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Hos meg var nr 1 værst, nr 2 var sånn midt i mellom. Drømmefødslen hadde jeg med nr 3, det skal bli spennende å se kolles fødselen med nr 4 blir....
anne*2barnsmor* Skrevet 5. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2010 tusen takk for gode svar... kjenner jeg ble litt letta nå... jeg hadde heller ingen rier før det virkelig satte igang og da var det over på 36 min.. problemet er at jeg har 11 mil til sykehuset... og det er ingen jordmor på vakt her før den 14.april :S men vi har ambulanse
Juli.mamma til 4. Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Hos meg har fødselene blitt raskere for hver gang. 18 timer med nr 1, 6 timer med nr 2 og 4 timer med nr 3. Regnet fra første rie nr 1. Fra vannavgang med nr 2 og 3. Spent på hva jeg kan vente meg 4 gangen:)
Victoria Everglot Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jeg er også veldig spent nå.. Har termin om 3 uker med #3. Fødsel en var grusom, varte i 3 døgn. Fødsel 2 var veldig fin! Ute etter en natt med smårier, så noen timer med rier og vips. Drømmefødsel! Nå aner jeg ikke hvordan det blir... Har hatt skikkelig mye vondter i en uke nå og er veldig klar.
twoboys & a girl Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Har hørt så mye rart om fødsel nr tre, så sitter her spent. Har tre uker til terminen, å lang vei til sykehuset. Begge de to tidligere fødslene har gått fort, å så er jeg risikofødende siden riene stopper opp når pressriene kommer (eller skal komme).... Gleder meg til å bli ferdig, å komme inn i normal rytme og )
Erlinda Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Hei. Dette kan nok være litt vanskelig å svare på. Noen hevder at man blir som førstegang hvis det går mere enn 7 år mellom 2 barn, så da hvet jeg ikke om jeg ble det for 2 år siden. Men på en annen side, så har kroppen hvert igjennom dette før, sier JM. Ingen er vi like. Slik var det hos meg da: Barn nr 1 i 1994, startet 05.00 og var ferdig 21.00 på kvelden. Kraftige rier hele tiden. Barn nr 2 i 1997, startet med murringer 11.00, skikkelige rier 20.00 og ferdig kl.00.00. Barn nr 3 i 2008, startet med murringer i 14-15.00, skikkelige rier fra 16.30 og var ferdig kl.19.00. Barn nr 4, lar vente på seg, hadde termin 1 april. Er veldig spent på hvordan denne blir. Den første fødselen var verst hos meg, synes det går bedre for hver gang, men etterriene blir verre og verre. Stol på deg selv, men skjønner du tenker på om det blir styrtfødsel, og det kan det nok bli. Fikk selv beskjed om å komme med det samme jeg kjente det begynte noe. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå