silje3 Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 er det noen som vet hva de gjør på en vekstkontroll og om det blir flere kontroller etter hvert?
Gjest Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Vet ikke hvordan de legger det opp for deg, jeg har vekstkontroll i uke ca 32 og ca 37. De måler rundt magen, beina, hodet og måler lengden og legger det inn i et dataprogram som gjetter vekten. Og gjette er riktig ord....Det gir nok en pekepinn i de fleste tilfeller, men ikke nøyaktig nok til at man kan sette penger på det:) Sønnen min ble anslått til 4 kg noen timer før han ble født og kom ut 600 gram tyngre:)
Gjøkeredet③ Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg var på vekstkontroll i uke 37. Babyen ble estimert til å være -10% og skal ikke å flere kontroller før termin. Vet ikke om det kanskje er anderlledes når de er over gjennomsnittlig store:o)
Gjøkeredet③ Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Kan jo legge til at min første ble estimert til 3700 g dagen før fødsel, men kom ut 4400 g...
Ladybug~N&E Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 de sjekker bare str på baby, leie og evnt. estimerer en fødselsvekt. kontrollerer morkake og blodgjennomstrømning i navlesnoren. om det blir videre kontroller kommer jo helt ann på om noen av funnene krever det. det er denne ul-kontrollen i uke 32 som de fleste blir tilbudt du mener eller?
silje3 Skrevet 5. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2010 er i uke 31 nå, skal på sykehuset i morgen. var der for 14 dager siden oxo.... kjempestore sf mål... kan de endre terminen min i morgen???
silje3 Skrevet 5. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2010 jm sendte meg videre pga store mål, og jeg mener terminen min er feil....
Gjest Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 De endrer nok ikke termin, for etter uke 20 ca så vokser de fleste babyer forskjellig så den tidlige ul er antagelig riktig. Det kan være flere grunner til at barnet vokser fortere enn antatt. Er du testet for glukoseintoleranse/svangerskapsdiabetes? Det var nemlig derfor jeg fikk stort barn sist. Ellers blir det nok foretatt en totalvurdering. Er barnet veldig stort vil de nok sjekke igjen nærmere fødselstid, så får man se hva sykehuset mener er best. Kanskje tidligere fødsel eller ks? (nå gjetter jeg bare ut fra egen erfaring altså)
silje3 Skrevet 5. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2010 har tatt glukosetest men vet ikke svar...
Gjest Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Det var litt rart. Jeg fikk svar med en gang. 9, noe da jeg skulle ha sønnen. Det var unormalt høyt men ikke helt diabetes. Denne gangen var det 6,6 to timer etter den ekle drikken og det var visst normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå