Gå til innhold

Hvor mye gir man vaskehjelp i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eier og driver familiebarnehage. Har nå hyret en 20 år gammel jente til å vaske over gulvflater og toaletter. Det tar ca 1-1,5 time hver dag.

Hva ville dere gitt pr. gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sånt jeg har tenkt og, men skal ikke gi timebetalt, men pr. gang-betalt, om du skjønner. Jobben kan gjøres på tre kvarter om det gjøres effektivt. Men jeg vil regner at det tar ca 1 t. og 15 minutter sånn ca.

Tror jeg legger meg på 150?

Skrevet

160 kr. For 1time og 15 min. Hun skal skatte også.

Skrevet

Hvorfor må hun skatte? Blir vel under fribeløpet?

Skrevet

ok Da er det 150 kr er en ok beløp.

Skrevet

Tariffen tror jeg er på ca 150,- pr time. Da kommer selvfølgelig feriepenger i tillegg. Ettersom dette er en veldig liten jobb tror jeg du bør beregne deg på å betale for minst 1,5 til 2 timer hver dag. Jeg vil derfor foreslå at du prøver deg med 200-250,- pr gang og håper hun godtar den lønnen.

Skrevet

Det er en liten jobb, og skal utføres hver ukedag utenom helligdager og ferier osv. Hun bruker nok max 1 time og 15 minutter, så jeg hadde tenkt på å legge meg rundt 170, egentlig..

Skrevet

Om hun kommer under eller over fribeløpet og hvilken skattesats hun eventuelt får skal ikke ha noen betydning for lønnen. Du godtar vel heller ikke at arbeidsgiver setter ned lønnen din hvis du får lavere skattesats et år?

Det kan jo også hende at denne jenta har annet arbeid. Det er langt fra sikkert at hun slipper å betale skatt.

Skrevet

Husk at for henne bruker hun mye reisetid i forhold til arbeidstid. Jeg hadde i hvertfal ikke giddet å ta en jobb som jeg bare fikk 150,- for og som sansynlig visbant opp minst 2-2,5 timer for meg hver dag, men om du får henne til å gjøre det for den prisen så er jo det greit.

Skrevet

Hun bor i max 10 minutters gange fra barnehagen, så akkurat det er ikke noe problem. Men takk for svar:-))

Skrevet

vi har vaskehjelp svart, hun får 125 i timen... Hun brukte 3 t første gang og da får hun fast 400 pr gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...