Gå til innhold

stille før stormen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har de to siste dagene fått en veldig annerledes døgnrytme.. Han har hele veien stort sett vært veldig aktiv flere ganger om dagen,men i de siste dagene har han kun gitt livstegn fra seg på kvelden... Før kunne han holde på i en halvtimes tid flere ganger om dagen, men i de siste dagene et det kun en halvtime på kvelden han gir livstegn fra seg, ellers ingenting!

Er det stille før stormen? Kan det bety at noe er i ferd med å skje? er 38 uker og har hatt kynnere, økende menssmerter og murringer og nedpress de to siste ukene ca..

håper på svar, blir jo litt bekymret når han brått blir så stille..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanlig at det blir litt roligere på slutten av svangerskapet,husker det ble det når jeg var gravid sist,denne gangen er han som ligger inni der helt akrobat er visst vanlig på 2. gangs da hodet ofte ikke blir festet før ganske på slutten.blir jo mindre plass inni der også :) men hvis det er veldig stor forskjell ville jeg kanskje ringt og pratet med noen på føden..

Skrevet

Jeg også føler det har blitt stillere de siste dagene. De siste ukene før det har det vært aktivitet fra kvelden og hele natten, men nå kjenner jeg mest til aktiviteten på kveldene, men på nettene er det mye stillere enn det har vært. Har endel nedpress jeg også og har hatt mye murringer i ryggen de siste dagene. Spesielt mye murringer på nettene. Føler meg ellers veldig tung og alt er ett ork nå....så godt det snart er over:-)

Skrevet

hei, det er vanlig at i siste trimester at de blir roligere men hvis du er usikker ta kontakt med jm eller lege. håper alt er bra med dere.

Skrevet

Tror det er ganske normalt! Jeg har 12 dager igjen til termin, og det er ikke så mye action på prinsessa som det var for noen uker siden. Men når hun først *våkner* til så er det tydelige og gode bevegelser, mest på kvelden her også. Så lenge jeg kjenner liv, så føler jeg at alt er som det skal være. Skal til legen i dag, så er spent på om hodet er festet. Har du prøvd å presse litt på magen? Jeg får som regel respons når jeg gjør det :) Det er veldig trangt der inne nå, og babyen har et søvnmønster, sover sikkert mye den tiden her :)

Skrevet

Hei.

Det er normalt at det blir roligere den siste tiden, men du skal kjenne liv hver dag. Det blir mye trangere der inne, så det blir ikke så mye plass på de små. Det kan være stille før stormen, men det trenger ikke å være slik eller. Har gått i flere uker med stikkinger, tung mage og mye harde kynnere, netter med regelmessige kynnere også, men ingen framgang her nei. Her er det som regel stille for tiden, så å si hele tiden, men når han først begynner, så er det ikke med måte. Må ofte dulte borti magen for å få kontakt, for da synes jeg det er på tide at han gir livstegn fra seg.

Det er nok normalt at vi blir bekymret, samme hvor mange svangerskap vi er igjennom. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...