Gå til innhold

En litt lang tilstandsrapport fra en litt sliten & bekymret førstegangs som er 19+1...


Hjertelyd & Knøtteline

Anbefalte innlegg

Nå er familiepåsken over og jeg har fått mange hyggelige og noen litt skumle historier fra alle slektningene jeg har møtt og som har sett den voksende magen min... Både hyggelig og litt slitsomt. Meeeen, jeg har i alle fall lært hva forskjellen på soft- og hardbag er og ikke minst hva en voksipose er...

 

Siste dag på hytta (søndag) fikk jeg på morgenen elveblestutslett i hele ansiktet og spesielt på haken. Ikke særlig pent og det klør! Tror det ble utløst av rekene jeg spiste kvelden før, noe som er skikkelig dumt for jeg er så glad i reker og har jo aldri reagert på det før. Men graviditeten rykker vel alt ut av balanse. Noen som har opplevd lignende?

 

Er også mer enn i overkant bekymret for knøttet, begynte å kjenne spark for 1,5 uke siden og nå holder jeg på å gå fra konseptet hvis jeg ikke kjenner et spark MINST en gang i timen! (jeg skjønner at det er bare dumt, men huff hvor bekymret man kan bli). Skal på ordinær UL om to dager (onsdag) og håper alt står bra til der inne! Tror det er UL som gjør meg ekstra bekymret, var på samme måte før UL i uke 12 og tror det er hodet mitt som prøver å forberede meg på det verste.

 

På den positive siden så er det bare to dager igjen til UL, jippi! Håper å få vite kjønn. Og i sted (etter middagen da jeg har lært meg at knøttet er ekstra aktivt) kjente mannen min for første gang et spark! DET var hyggelig det :)

 

Kan ikke tro at jeg skal tilbake på jobb i morgen... Men får vel henge i stroppen, det er bare en drøy måned til mai og herrlige fridager i vårluften igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe..er det ikke flott med alle de historiene? Man kan bli ganske så skremt av alt folk rundt en skal fortelle, men man lærer jo også en hel del da!

Må innrømme at den ultralyden både gldere og gruer jeg meg til. Håper at alt står bra til og at vi bare kan glede oss videre i svangerskapet. Har jo jobbet med de sykeste små som sykepleier, så litt ekstra engstelig er jeg nok. Men man kan jo ikke ta sorgene på forskudd!

Håper veldig på å se kjønnet. Blir liksom enda mer virkelig da.

Lykke lykke til ihvertfall!

klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk superbra! Jordmora trodde det var ei lita jente der inne. Alt står bra til, fikk se mange fine detaljer av nurket <3

 

Nå har jeg vært på vanngymnastikk og sitter som et ferdig oppladet batteri ved kjøkkenbordet og hiver i meg knekkebrød og drikker O'Boy, hahaa! Føler meg myyyyye bedre enn når innlegget først ble skrevet. Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så bra å høre at det har gått bra!

Hvor i Oslo går du på vanngymnastikk og kan du anbefale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener gjennom havfruen vannaerobic www.vannaerobic.no og synes det er veldig fint. De har mange forskjellige treningssteder i Oslo og omegn og du kan trene når og hvor du vil, omtrent. Koster ca kr 3000 for 15 timer, og set synes jeg er bra, særlig tatt i betraktning at de er så fleksible på når og hvor du trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...