Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har fått strekkmerker... hvilken svangerskapsuke kom de i, og var de plutselig bare der over natta? ..eller fikk dere "varsel", slik som kløe på magen eller lignende? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Håper noen svarer...

Skrevet

Dersom jeg husker rett begynte de å komme rundt uke 35 forrige gang...... Fikk et par striper fra navlen og ned........ Nå er jeg 33+0 og har ikke fått noen flere, men huden strammer godt nå- så det er nok ikke lenge til at de popper opp. Hos meg kom de over natten og ble lengre for hver dag.

Men det skal sies....... Etter 1,5 år etter fødsel tenkte jeg ikke lenger så mye på disse strekkmerkene, selv om de var godt synlige...... Men de blir liksom litt mer svake i fargen og du lærer å "leve" med de.

Da jeg klaget over de kom forrige gang var det en som sa til meg: "Det skal vise at du har båret fram et barn. Vær litt stolt over de også!"

Skrevet

Forrige gang fikk jeg noen rett under hoftene.. Husker ikke helt når de kom, men husker at da jeg var i fødsel, så sa mannen til JM "det ser jo ut som hun skal sprekke!", og etter fødsel fikk jeg se hva han hadde pratet om: masse strekkmerker rundt navlen.

Etter fødselen vokste jo brystene noe så enormt, at det ble litt strekkmerker der også..

Denne gangen tror jeg foreløpig ikke jeg har fått noen nye(er i uke 29 nå), men nå har jeg smurt meg med e-vitamin-olje fra bodyshop fra jeg var 3-4mnd på vei, og har smurt daglig fra før jeg ble gravid med god badylotion.. Så håper jeg unngår så veldig mye strekkmerker denne gangen:)

Skrevet

Jeg merket mine strekkmerker i uke 34. Innen da kjente jeg at det klødde litt. Jeg har brukt kremer og oljer hele svangerskapet og var litt sur da jeg oppdaget de tre strekkmerkene jeg har fått. Men, jeg håper at det ikke blir så utrolig mange flere. Og i allefall håper jeg at de forsvinner med årene.

Skrevet

Uke 30.

Begynte medto røde prikker, som bare vokste og formerte seg. Nå er hele magen full :(

Skrevet

jeg var så uheldig at jeg hadde litt strekkmerker før jeg ble gravid, voksemerker! Så de kom nok med en gang på meg :( i første svangerskap :(

Skrevet

de kom rundt uke 28-30 her, ser ut som kloremerker på hver sin side av navelen, som også er deformert etter en tidligere blindtarm operasjon, føler skikkelig sexy om dagen nå jah :P

Skrevet

Mine kom uke 37.. Smurte masse, men det lindret bare kløen. Ble værre og værre mot fødsel. Fikk mest midt på magen og litt på sidene nede på magen. Har ikke merket noen flere denne gangen, men de kommer nok snart.. er stor.

Mine ble også fort "pene" igjen etter fødsel. Så værst ut i begynnelsen, og etter 1 mnd var de mindre synelige selv om man kjenner sporene i huden godt. Lurer på om det er lurt å holde seg unna sol i begynnelsen så man ikke soler "arrene". Tror de blir røde videre om man gjør det, mens de blir mer hvite/ hudfarget om man unngår solen i begynnelsen.. Men mulig det er noe jeg bare innbiller meg.. :-)

Skrevet

Det er nesten som jeg føler jeg har lest et sted at hvis man soler seg så vil strekkmerkene bli lysere. Sølvfarget. Men nå er jeg ikke helt sikker.

Jeg har en del strekkemerker fra puberteten, voksemerker, og de er helt lyse og vises nesten ikke. Jeg var inntil noen få år siden veldig ivrig med solarium, men har ikke noen stygge merker. Syns og trening hjelper litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...