swirly Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Skal begynne på vaskingen av dyner og klær etc. men hvilket vaskemiddel skal jeg bruke, jeg trodde mannen hadde kjøpt, men viste seg å være tøymykner det. Men jeg mener å ha lest at vanlig omo color eller ultra hvitt ikke er egnet og kan skade babyen. Noen erfaringer eller tips å komme med?
NitaMora Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Omo har mye parfyme i seg og sterkere lukt, så vi har tenkt å bytte blenda... Det eneste dillemaet vårt er at vi vanligvis kjøper de store omo pakkene på binders/staples og vi syntes det er praktisk fordi da slipper vi kjøpe og tenke på det så ofte... Noen som vet hvor man får sånne store blendapakker...?
2010 Mammaen Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Jeg har kjøpt inn Neutral som er parfymefri. Anbefales vel også av allergiforbundet såvidt jeg husker. Nå er det bare til å få fingeren ut og begynne å vaske. Tror jeg tar det neste uke ;-)
Rosa J10 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg bruker sensitive både i vaskemiddel og tøymykner.
Fifrildi Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Vi har skiftet til neutral og sensitiv (avhengig av hva butikkene har) for å eliminere parfyme. Tviler på at babyen din blir *skadet* om du bruker omo, det viktigste er å ikke bruke for mye vaskemiddel slik at alt blir skylt ut av klærne uansett. Skyllemiddel ville jeg valgt uten parfyme rett og slett fordi babyer ikke er så glad i parfymelukter og allergiforbundet uansett anbefaler det til barn pga sjansen for allergi.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Vi begynte å bruke neutral da vi fikk baby sist.. Blenda sensitive er jo også uten parfyme og er også anbefalt av naaf... Har ikke prøvd blenda, da.. Babyen tar gjerne ikke skade av andre vaskemidler, men husk at huden kan være følsom og babyen kan få allergiske reaksjoner(utslett og sånn) av parfymerte produkter.. Og ellers er det bare å huske å bruke riktig mengde vaskemidler, hverken for lite eller for mye(altså få rene klær, men ikke med såperester i)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå