Gjest Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Når jenta vår var 4 mnd måtte hun få grøt siden hun ble fort sulten igjen, og sov dårlig om natta. Greit nok, hun spiser som bare det og spreller som en duracell-kanin på speed når hun ser skåla si (ja, av en eller annen grunn så skjer det hver gang). Og nå etter en mnd, når hun er nøyaktig 5 mnd gammel, så har hun begynt med det samme igjen. Hun blir fort sulten igjen (går ca halvannen time mellom hver gang nå), og hun klarer ikke å drikke mer enn 170ml om gangen på det meste. Så hva skal jeg gjøre? Gi ett måltid til med grøt, eller introdusere middag? Jeg tenkte å vente med middager til hun var 6 mnd, men jenta er jo uvanlig mye sulten!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Ja takk, begge deler..? ;-) Litt grøt på formiddagen i tillegg til den på kvelden og så bitte litt most gulrot og potet og evt litt av det dere har til middag når dere skal spise, så blir hun gradvis vandt til maten deres. Her brukte vi en del uker på å venne vesla til middag, så kan være greit å begynne nå, men ikke gi mye fr om en del uker :-)
Gjest Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 ja det kan jo være en god løsning :-) En liten porsjon grøt på formiddagen, så litt middag på ettermiddagen, og så en hel porsjon til kvelds. Men synes det høres litt mye ut allerede nå da, men kanskje bare jeg vil at hun skal være mindre enn hun er ;-) Har endelig gått opp for meg hvor fort tida har gått !
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Hehe... Ja, tiden går fort! Jeg for min del synes det er flott og nyter at vesla nærmer seg 8 mnd og 1 års dagen ikke lenger er milevis unna. Men, så er jeg ikke noe glad i babytiden heller da.
Gjest Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Jenta vår har sovet gjennom hele natten siden hun var ca 4 uker gammel, og skriker ikke når hun våkner, bæsjer eller noen ting, så her har vi ikke hatt problemer med babytiden :-) Er blitt ganske bortskjemt, men herlig også etter å ha hatt en gutt med konstante magesmerter fra 1 mnd til 6 mnd. Avføring hver 10. dag er ikke noe morro...
Gjest ->>- Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Hun får mme (siden du vet hvor mye hun drikker)? I så fall er det ingen grunn til ikke å kjøre på med mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå