Gå til innhold

ang utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

har veldig lyst til å begynne å studere har planer om å gå på helsesosialfag bli hjelpepleier. men vet ikke hvordan man går frem siden jeg er alenemor.

kan nav hjelpe meg med det? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både hjelpepleier og omsorgsarbeider utdanningen er gått bort. Nå heter det helsefagarbeider. Da må du gå 2 år teori + 2 år som lærling.

Dvs det tar 4 år å bli helsefagarbeider.

Jeg har tatt teorien, men droppet lærlingtiden, og har heller søkt sykepleier til høsten. Fristet ikke å gå 2 år som lærling med dårlig lønn, og da tjene minimalt som faglært.

Nav kan hjelpe deg med dette ja :) du kan få utdanningsstønad. Jeg fikk det :)

Skrevet

takk for svar ja skal kontakte nav :) er så lei av jobben min så jeg vil helts gå på skole og få meg en utdanning.

Skrevet

Hvis du ikke har utdannelse, kan du få utdanningstipend, ja. men har du studiekompetanse? Da vil jeg i så fall anbefale deg å søke høyskole istedet, for eksempel vernepleier eller sykepleier. Da får du flere jobber du kan søke, høyere lønn, og ofte mindre belastende jobber. Tenk også om det er andre yrker med mindre turnusarbeid du kunne tenke deg, yrker som er lettere å kombinere med barn. Tre år (eller fire ved f.eks lærerutdnnelse) kan virke lenge, men du får så mye igjen for det.

Lykke til uansett hva slags skole du velger. Barnet kan være stolt av mamma'n sin som vil gå mer skole. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...