Gå til innhold

Hjelp ... LUS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk akkurat en tlf av mor til en venninne av min datter som foteller at hennes datter har lus. Datteren har vært på overnatting her hos oss i påsken.. hva gjør jeg nå?

Må alt vaskes og fryses? Bør vi ta lusekur? Jeg klør allerede, men har ikke sett noe på noen av oss i familen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

kjøp deg en lusekam i morgen, og gre dere. ikke unormalt å klø bare man hører ordet lus... hvis dere har det må du kjøpe lusekur, og vaske/fryse. hvis det viser seg at dere har så får du god info på apoteket... men lusekur er sterke greier, vet ikke hvordan det blir for din del som er gravid. men ta en ting av gangen, kan hende dere går klar....

Skrevet

For et år siden fikk mine to jenter lus. De har langt tykt hår...... Det første jeg gjorde var å skifte og vaske sengetøy.Gredde gjennom håret, dusjet (lettere å fange lus i blødt hår), for derette å gre og sjekke små partier i hodebunn og hår. tok lus med pinsett, egg med neglene. Fant 5-6 lus på hvert hode, men flere egg (10-20). Tilslutt lusekur. Sjekket håret morgen- kveld en uke. Borte-vekk var lusene og ikke har de kommet tilbake. Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket håret til hele familien. Sjekk ut med en frisør om du kan ta lusekur, eller noen andre som burde vite. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...